به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران؛ شرایط رقابتی موجود و تلاش برای رفع نیاز مشتریان به بهترین شکل، بانک ملی ایران را به سمت طراحی دو سوپر محصول هدایت کرد که آن ها را تقریبا از حضور در شعب بی نیاز می کند.
سامانه «بام» امکان انجام تعداد زیادی از عملیات های بانکی به صورت مجازی را فراهم کرده است. برآوردها نشان می دهد حدود 10 درصد تراکنش های انجام شده توسط مشتریان بانک ملی ایران از طریق این سامانه صورت می گیرد.
با توجه به انجام 60 میلیون تراکنش روزانه در بانک ملی ایران، مشخص می شود که «بام» چه حجمی از عملیات بانکی را به تنهایی بر دوش می کشد، به طوری که این تعداد، از کل تراکنش های انجام شده در برخی بانک ها، بیشتر است.
«بله» اما محصول دیگری است که در کل نظام بانکی کشور منحصر به فرد است. پیام رسانی که در آن عملیات بانکی قابل انجام باشد، در نظام بانکداری دنیا هم کم سابقه است.
تصور این که در حال چت کردن با یک مخاطب، بتوانید به حساب او پول واریز کنید و یا با یک کلیک از او درخواست پول کنید و لحظاتی بعد در همان فضا تراکنش مالی انجام شود، هنوز هم برای بسیاری از مشتریان نظام بانکی سخت است، اما بانک ملی ایران چنین خدمتی را ارائه کرده است.
روزانه میلیاردها تومان تراکنش مالی در فضای «بله» انجام می شود که نشان دهنده اعتماد مخاطبان به این پیام رسان است.
اما چه چیزی باعث شده در جو بی اعتمادی رایج نسبت به تراکنش های بانکی در فضای مجازی، «بام» و «بله» تا این حد مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرند؟
بدون شک اعتبار و پشتوانه نام بانک ملی ایران، چنین اعتمادی را ایجاد کرده است. امروزه ساختمان های بزرگ، تجهیزات فراوان و حتی ظاهرسازی های شکیل به راحتی با پول به دست می آیند، اما اعتماد را نمی توان با پول خرید.
بانک ملی ایران در حال توسعه خدمات خود در فضای مجازی است و بر پایه همین اعتماد مخاطبان، روز به روز نوآوری های تازه ای را ارائه خواهد داد. همان طور که مخاطبان به این خدمات اعتماد کرده اند، بانک نیز نسبت به تضمین امنیت خدمات اطمینان می دهد و ورود مشتریان به دنیای مجازی بانک ملی ایران را خوش آمد می گوید.