به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ما، نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه به میزبانی بیمه "ما" با حضور حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره و دکتر مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل بیمه مرکزی و مدیران روابط عمومی شرکتهای بیمه ای کشور برگزار شد.
حجت بهاری فر ضمن عرض خیر مقدم به مدیران روابط عمومی شرکتهای بیمه و اظهار تشکر از آقای زندی برای برگزاری چنین جلساتی گفت: عصر حاضر، عصر ارتباطات است و بیش از 80 درصد از موفقیت های سازمانی علی الخصوص در صنعت بیمه در حوزه ارتباطات است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ارتباطات از دو نظر درون سازمانی و برون سازمانی حائز اهمیت است. در حوزه درون سازمانی، باعث ایجاد انسجام ، افزایش فعالیت ها و توسعه مجموعه می شود ولی متاسفانه یکی از مشکلات اساسی در صنعت بیمه، عدم انسجام و هماهنگی میان شرکت های بیمه ای است که به همه ی فعالان این صنعت آسیب می رساند. برای مواجه با این مشکل نیاز به تبادل دانش داریم تا بتوانیم توفیقات خوبی کسب کنیم .
بهاری فر افزود: بیش از 80 سال از فعالیت صنعت بیمه در کشورمان می گذرد و اقدامات بسیار مثبتی در این حوزه انجام شده است اما بازتاب مثبتی از حرکات صنعت بیمه وجود نداشته است. همین موضوع، مسئولیت روابط عمومی ها را به عنوان آیینه تمام نمای شرکت ها سنگین تر کرده است.
مدیرعامل بیمه "ما" تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از موارد اعتماد مردم نسبت به صنعت بیمه سلب شده است برای موفقیت در صنعت باید در ذهن، روح و قلب مشتریان نفوذ کرد و مهمترین نقش را در این میان روابط عمومی های شرکت ها ایفا میکنند. در حال حاضر صنعت بیمه به حدی از بلوغ و تکامل رسیده است که بتواند کار گروهی انجام دهد. باید هوش تجاری در صنعت بیمه فعال شود که این بر عهده روابط عمومی ها ست که داده ها را تبدیل به اطلاعات کنند، محیط پیرامون خود را رصد کنند و ارتباط خود را با مشتریان افزایش دهند.
در ادامه دکتر مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی به بیان جزئیاتی در خصوص همکاری های انجام شده با پلیس راهبر در راستای توسعه ی فرهنگ بیمه پرداخت و مدیران روابط عمومی صنعت بیمه نیز در خصوص راهکارهای اجرای موفق و چالشهای این طرح به بحث و بررسی پرداختند.