پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 176214 تاریخ : 1394/09/08-01:08:17
,2,16,17,
برگزاری جلسه هم اندیشی وصول مطالبات در بانک کشاورزی

برگزاری جلسه هم اندیشی وصول مطالبات در بانک کشاورزی

جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی روز یکشنبه 8 آذر با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی ، در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در این جلسه که با حضور مدیران گروه های اعتبارات و وصول مطالبات ،کارشناسان حوزه وصول مطالبات و کارشناسان حقوقی بانک کشاورزی و همچنین مدیرعامل و نمایندگان شرکت حامی مهر پیشگام برگزار شد، روح الله خدارحمی عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت و نقش حیاتی وصول مطالبات و گردش بهینه منابع در بقای موسسات مالی بالاخص بانک ها گفت: اعتبار یک موسسه مالی به توانایی در پرداخت است و برای کسب این قدرات بایستی سبد دارایی ها قدرت نقد شوندگی داشته باشند . وی افزود: وصول موفق مطالبات و به تبع آن ریسک اعتباری مناسب، ناظر بر امنیت این موضوع است.

خدارحمی بابیان این که وصول پس از سررسید یا ضعف در وصول مطالبات ، کیفیت دارایی های بانک را کاهش می دهد،  اظهار داشت: مطالبات مشکوک الوصول ، دارایی است که فاقد اثر درآمدی و بی کیفیت است.

وی افزود: دو دسته عوامل بیرونی و درونی در امر وصول مطالبات دخیل هستند اما به جای صرف وقت برای مدیریت عوامل بیرونی، بایستی توان خود را برای استفاده بهینه از امکانات موجود و اخذ بهترین تصمیمات در شرایط کنونی بسیج کنیم و با اقدام به موقع مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.

خدارحمی با ذکر اینکه اهتمام در امر وصول مطالبات از موارد تاکید دکتر شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل محترم بانک کشاورزی است ، تصریح کرد: باید به دنبال راه حل ها و ابتکارات جدید برای وصول مطالبات باشیم و ضعف های پیگیری را با هم فکری، بازنگری و هم اندیشی مرتفع کنیم.

وی در پایان سخنان خود توجه ویژه به اعتبار سنجی مشتریان اعتباری، بررسی اقتصادی و دقیق طرح ها، رعایت استانداردهای بانکی در زمینه سنجش خوش حسابی و توجه به توانایی ایفای تعهدات توسط مشتری در زمان پرداخت تسهیلات را از جمله راهکارهای پیشگیرانه برای توقف روند شکل گیری اعتبارات بد و کاهش مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانکی برشمرد که رعایت آن در کنار بهبود روند پیگیری و اتخاذ شیوه های نوین وصول مطالبات، بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه ، گزارشی از آمار عملکرد مدیریت های بانک کشاورزی در استان ها در حوزه وصول مطالبات ارائه شد و سپس حاضران ، طی جلسه پرسش و پاسخ به بحث و تبادل نظر در زمینه مشکلات و راهکارهای وصول مطالبات بانکی پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران