به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، آقای حیدری عضو هیات مدیره و مشاور مدیرعامل بیمه ایران در این جلسه اظهار داشت : در حال حاضر بیمه های زندگی 7در صد پرتفوی بیمه ایران است که با امکانات ایجاد شده و می تواند به 50 درصد برسد.
آقای حیدری خواهان آسیب شناسی بازار و ساختار فروش بیمه های زندگی شد و افزود: با ساماندهی این بیمه نامه ها وایجاد ساختار جدید و بازتعریف ارتباط آن باسایر فعالیت های بیمه ای، دغدغه های بیمه گذاران و شبکه فروش و نمایندگان را کاهش داده و به هدف نهایی که همان پرتفوی 50 درصدی سهم بیمه های زندگی از کل پرتفوی فروش بیمه نامه است، دست خواهیم یافت.
عضو هیات مدیره بیمه ایران اعلام کرد، با ایجاد باشگاه مشتریان بیمه های زندگی، در صورت مراجعه بیمه گذاران این رشته به بخش های دیگر شرکت، سرویس های ویژه ای به آنان ارائه خواهد شد.
درادامه این جلسه آقای جعفری تنها، مدیر مجتمع تخصصی بیمه های زندگی بیمه ایران اعلام کرد : با تشکیل این مجتمع، انقلابی در بیمه های زندگی اتفاق خواهد افتاد. وی اظهار داشت: فروش بهتر و تسریع در فروش بیمه های زندگی نیاز به سازمانی دارد که در قالب سیستم وقوانین دست وپا گیر اداری شرکت نمی گنجد بنابراین شرکت برای حذف موانع موجود و توسعه بیمه های زندگی اقدام به تفکیک بیمه های زندگی از سایر بیمه ها وتشکیل مجتمع مستقل کرده است.
آقای جعفری تنها ، آینده افراد و خصوصا بازنشستگان را با بیمه های زندگی مربوط دانست وافزود :اگر بیمه زندگی توسعه یابد باعث فقر زدایی در سطح جامعه و افزایش میزان رضایتمندی افراد می شود. مدیر مجتمع تخصصی بیمه های زندگی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته با بیمه های زندگی مردم در دوران بازنشستگی ، زندگی جدیدی را با بهترین شکل برای خود ایجاد می کنند و شرکت های بیمه می توانند با توسعه بیمه های زندگی ، عقب افتادگی کشور در زمینه سرمایه گذاری وایجاد اشتغال را جبران کرده و با افزایش توانایی خود به جایگاهی برسند که هر ایرانی حداقل 2بیمه نامه زندگی داشته باشد. وی ایجاد تمرکز وچابک سازی درصدوربیمه های زندگی را از دیگر دلایل ایجاد این مجتمع برشمرد وگفت: برای سیاست گذاری در بیمه های زندگی کمیته راهبردی ایجاد شده است تا از تعدد آرا جلوگیری شده و تصمیم گیری برای این رشته بیمه ای با سرعت بیشتری انجام شود.
جعفری تنها، استفاده از کارکنان با انگیزه بالا را از عوامل افزایش رضایتمندی مشتریان وایجاد انگیزه در شبکه فروش عنوان کرد وافزود :با افزایش تعداد مراکز پزشکی وآزمایشگاه های طرف قرارداد در مناطق مختلف ، امکان مراجعه آسان بیمه گذاران برای معاینات پزشکی فراهم شده و این اقدام بصورت سیستماتیک و با تفویض اختیار به نمایندگان وشبکه فروش انجام خواهد شد تا برای صدور این بیمه نامه ها نیازی به مراجعه به شعبه نباشد. در این نشست نمایندگان برتر فروش بیمه های زندگی نیز با ابراز رضایت از تشکیل این مجتمع وطرح مشکلات این رشته وارائه پیشنهادهای سازنده خواهان رفع مشکلات این بخش شدند.