به گزارش بانک و صنعت، یکی از موضوعاتی که نظام بانکداری با آن چالش جدی دارد، موضوع دریافت خدمات مشتریان به صورت حضوری است. سیستم بانکی کشور برای خدمت رسانی غیر حضوری به افراد از مکانیزم های مختلفی استفاده کرده است. بانک رفاه کارگران نیز در راستای تکمیل و ارتقاء خدمات الکترونیکی خود از چندی پیش نسبت به ارائه خدمت برداشت تجمعی اقساط اقدام کرده است.
از اهداف این خدمت می توان به فراهم کردن خرید اقساطی برای مستمری بگیران و رونق کسب و کارها و حمایت از تولید داخل اشاره کرد. به گفته بسیاری از کارشناسان، خدمت برداشت تجمعی اقساط به عنوان یکی از خدمات متمایز و منحصر به فرد جهت رفاه حال بیشتر مشتریان، طراحی و اجرایی شده است.
خدمت مذکور در مرحله اول برای مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند، طراحی و پیاده سازی شده است.
شرکت ها یا سازمان های ارائه دهنده خدمات و مالکان اصناف به عنوان پذیرنده می توانند با ارائه درخواست استفاده از این خدمت، به یکی از شعب بانک رفاه کارگران مراجعه و پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک، نسبت به فروش اقساطی خدمات و محصولات خود به جامعه مذکور اقدام کنند.
اقساط ماهانه پس از واریز حقوق مستمری بگیران، توسط بانک رفاه کارگران از حساب آن ها برداشت و به حساب شرکت یا سازمان ارائه دهنده خدمت واریز خواهد شد.