به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، مرتضی رحیمی مدیر پیام رسان سروش با بیان اینکه سروش از 14 میلیون کاربر به هشت میلیون فعال رسید گفت: کل دوره فیلترینگ جذب کاربر ما 4میلیون نفر بود، ما این ارزش را ایجاد کردیم ولی متاسفانه ضعف رسانه ای ما به فیلترینگ گره خورد.
وی در خصوص اینکه سروش در جمعی کاربر ندارد گفت: وقتی گفته می شود تلگرام 40 میلیون کاربر دارد باید یک مخاطب سنجی کامل در سطح کشور انجام شود، اطلاعی نداریم که در استان ها و شهرستان ها کاربرها چه نیازی دارند و چه استفاده ای از سروش می کنند.
مدیر پیام رسان سروش اظهار کرد: بارها در جلسات مختلف مخالفت خود را با فیلترینگ اعلام کردیم، لذا با این اتفاق کسب و کار ما آسیب می بیند.
وی در خصوص امتیاز پایین سروش در کافه بازار اینچنین گفت: قبل از فیلتر تلگرام، سروش با رشد طبیعی کاربر همراه بود، آن زمان امتیاز سروش در کافه بازار 4.5 بود، لذا با فیلتر تلگرام تمام فشار سر سروش خالی شد. کاهش امتیاز در کافه بازار مشخص میکند که در چه بازدهی است.
رحیمی ضمن گلایه از فعالیت تلگرام طلایی و عدم راه اندازی کمپین رسانه ای بر سر این موضوع ادعا داشت: آدرس سر امنیت اطلاعات غلط است، پیام رسان های داخلی را به حریم خصوصی گره زده اند، لذا حریم خصوصی بحث تخصصی به لحاظ فنی می باشد.
مدیر پیام رسان سروش ادامه داد: در خصوص دسترسی اطلاعات، به مساله تلگرام طلایی ارجاع می دهم که چطور باز بوده و استفاده می شود، بیشترین اپلیکیشنی که در حال حاضر از آن نارارضی هستند سروش می باشد؛ به این دلیل که ما به هیچ عنوان اطلاعاتی ندادیم و نخواهیم داد.
طبق گفته وی، فیلتر تویتر با انحصاری که روی تلگرام ایجاد کرد به ضرر سروش شد، به این معنا که تنوع رفته و سنگینی کاربر بر تلگرام افتاد.
رحیمی افزود: بعنوان یک کاربر مخالف این محدود سازی بوده، لذا بهتر است در حوزه های دیگر نظیر بانک و تولید محتوا این مطالبه پیگیری شود.
مدیر پیام رسان سروش تاکید کرد: در آینده بمنظور ایجاد کسب و کار برای کاربران، از مسیر پیام رسانی فاصله خواهیم گرفت.
وی در پایان ایجاد قانون مشخص در فضای مجازی و فراهم آوردن زیرساخت ها در کشور را از مسئولین خواستار شد.