به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی محمد شاعری اظهار داشت: متاسفانه افزایش تصادفات جاده ای ،افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا در کلان شهرها هزینه های ملی را بر دوش کشور تحمیل می کند و همگی این موارد از تردد خودروهای سبک و سنگین فرسوده در ناوگان حمل نقل ناشی می شود.
وی گفت : جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین ، باید نسبت به بومی سازی و تولید وسائط نقلیه استاندارد و منطبق با نیاز داخلی اقدام شود.
وی افزود: در صورت حمایت دولت و مشارکت خودروسازان با شرکتهای معتبر قطعا شاهد پیشرفت شگرفی در صنعت خودرو خواهیم بود؛ البته این شراکت باید امکان بومی سازی و اشتغالزایی را در کشور فراهم نماید.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص ورود خودروهای هیبریدی به کشور گفت : چنانچه دولت در کاهش تعرفه های خودروهای هیبریدی اقداماتی را انجام دهد و این نوع خودروها به ناوگان حمل و نقل عمومی راه پیدا کنند مسلما با کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت رو به رو خواهیم بود.
شاعری افزود : البته باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، واردات خودرو در حد ضرورت انجام گیرد و از طرفی صنعت خودرو با مشارکت شرکت های معتبر جهانی خودورهایی با سطح کیفی بالا و با فناوری روز تولید نمایند قطعا با پیشرفتی شگرف روبه رو خواهیم بود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کشوری مانند چین و کشورهای آسیای شرقی با استفاده از فناوری های روز دنیا و همچنین مهندسی معکوس از صنعتگران داخلی خود که بهترین برندها را به بازار جهانی عرضه نموده حمایت می کنند و از طرفی نیاز داخلی خود را با حمایت از صنعت خودروسازی فراهم می کنند.
شاعری تصریح کرد : امروز توان مهندسی در صنعت خودرو ایران در حدی است که می توان گام جدی را با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی برداشت و خودروسازی توانمند را در داخل ایجاد کرد.