به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی افزود: تحول در صنعت بانکداری در سطح دنیا و ایران با ورود فین تک ها در حوزه پرداخت و تحت تأثیر قرار دادن کسب و کار بانک ها با شتاب رو به جلو در حال حرکت است و با عنایت به نو بودن و گسترش مدل های جدید کسب و کار و رشد شتابان این صنعت، بانک ها نیز در سیستم بانکداری کشور ناگزیر از تغییر و تحول در مدل های کسب وکار خود هستند.
وی مدیریت نرخ سود و کنترل رشد دارایی ها از سوی بانک مرکزی را از اتفاقات مهمی دانست که در نظام بانکی رخ داده و عمده هدف این سیاست ها مدیریت رشد نقدینگی در کشور است.
فتحعلی با اشاره به تدوین برنامه تحول کسب وکار بانک سینا، این سیرتحولی را سه ساله توصیف کرد و گفت: عمده مشکلات کسب وکاری بانک شناسایی شده و برنامه های تحول حول راهکارهای رفع مشکلات و نگاه به کسب وکار نوین بانکداری در دست تدوین است.
وی توسعه بانکداری دیجیتال را از دیگر مسائل مهم و مورد توجه بانک عنوان کرد و اذعان داشت: عدم استفاده از ظرفیت اثربخش بانکداری دیجیتال، عدم وجود برنامه بانکداری پلتفرمی و نیز عدم وجود نظام اثربخش توسعه سرمایه انسانی و مدیریت استعداد در بانک از مشکلات مورد توجه در طرح راهبردی بانک است.
وی با تأکید بر اهمیت اجرای بانکداری دیجیتال گفت: باید بخشی از فعالیت های بانک به بانکداری دیجیتال اختصاص یابد و از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.
وی به اهمیت رضایتمندی مشتری و وفاداری آن ها به سازمان اشاره کرد و گفت: هوشمندی در مدیریت مشتری، بالفعل ساختن مشتریان بالقوه، مدیریت ارتباط با مشتریان و توسعه خطوط مدون و یکپارچه کسب وکار برای مشتریان هدف از دیگر برنامه ها و اهداف برنامه های راهبردی بانک سینا است.
مدیرعامل، اعضای هیئت عامل و تعدادی از مدیران ستادی در سفر به استان آذربایجان شرقی و اردبیل، از همه شعب این استان ها بازدید کردند.