پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670895 تاریخ : 1402/10/11-17:36:59
,2,
بانک ملی ایران میزبان معاونان حقوقی و پشتیبانی شبکه بانکی کشور

بانک ملی ایران میزبان معاونان حقوقی و پشتیبانی شبکه بانکی کشور

همایش «کنشگری فعال در اجرای قانون برگزاری مناقصات» با حضور معاون هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه های اجرایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونان حقوقی و پشتیبانی بانک ها به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر عباس شفیعی رییس هیات مدیره بانک در این همایش که «کاهش دعاوی قراردادی و خسارات ناشیه» در بانک ها مورد بررسی قرار گرفت، با ارایه راهکارهای متعدد بهسازی مناقصات گفت: حرکت از رفتار دفتری و واکنشی به سوی رفتارهای استراتژیک یا راهبردی و رفتارهای پیش کنشی می تواند مهم ترین گام در این بخش باشد.

وی همچنین برای خرید زیرساخت های کلیدی بانک ها، ایجاد سازوکار خریدهای تجمیعی را پیشنهاد کرد.

در ادامه دکتر محمدهادی عبادی، معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم ضمن اعلام آمادگی برای اجرایی کردن این پیشنهاد و نیز حل و فصل مشکلات و نیازهای بانک ها گفت: باید این امکان فراهم شود که در حوزه های مختلف مورد نیاز بانک ها، پیشنهادهای منقح ذینفعان جهت تأمین حقوق اصناف مختلف پیگیری و حقوق آنان احقاق شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از بخشنامه بهسازی مناقصات و از طریق افزایش دقت و شفافیت قراردادها و فرایندهای برگزاری مناقصه، بتوان نگرشی ایجاد کرد که قراردادها در آغاز شاید سه ماه دیرتر منعقد شوند اما در پایان و هنگام تحویل محصول، چند سال زودتر به ثمر برسند.

لازم به ذکر است، «معاملات عمومی» یگانه درگاه ورود هرگونه کالا اعم از مصرفی و سرمایه ای به دستگاه های اجرایی و سازمان های بخش عمومی است و از آنجا که معاملات عمومی، درگاه ورود انواع خدمات به بخش عمومی نیز هست و در کنار قراردادهای استخدام اشخاص، درگاه مهم ورود خدمات کارشناسی و مشاوره به بخش عمومی هم محسوب می شود بنابراین هرگونه خطا یا عدم انطباق در تدوین و تشکیل قراردادهای بخش عمومی یا انتخاب کالا و خدمات بهینه، سبب کاهش اثربخشی و کارآمدی این قراردادها می شود. این کاهش، گذشته از گران کردن حکمرانی، سبب عدم دستیابی به اهداف مقرر از نظر کیفی، کمی و زمانی شده و عدم رضایت عمومی را در پی خواهد داشت بنابراین توجه به این بخشنامه، اهمیتی مضاعف می یابد.

در پایان نیز بنا به پیشنهاد مدیران کارپردازی، تدارکات، پشتیبانی و حقوقی بانک ها مقرر شد که این همایش فتح بابی محسوب و ادامه این همایش با تداوم هم اندیشی های تقنینی و پژوهشی در کنار کارگاه های آموزشی و ترویجی بانک ها از جمله خوانش دقیق تر و بهتر بخشنامه 124398 معاونت حقوقی پیگیری شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 153
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران