پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304149 تاریخ : 1396/06/22-14:16:27
,1,
بانک دی به سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) متصل شد

بانک دی به سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) متصل شد

بانک دی با تلاش همکاران متخصص اداره توسعه نرم افزار و اطلاعات پایه معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و اداره خزانه داری و اوراق بهادار معاونت مالی و سرمایه گذاری و اداره کل طرح و توسعه به عنوان هشتمین بانک از بین 31 بانک کشور موفق به اتصال و عملیاتی کردن سامانه صیاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک دی، در مراسمی با حضور محمد رضا قربانی مدیرعامل، رضا سهم دینی رئیس هیات مدیره،  معاونان و مدیران بانک دی از سامانه صدوریکپارچه چک (صیاد) جهت اتصال به سامانه صیاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

در این مراسم، قربانی با اشاره به اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی وضعیت دسته چک ها ، اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک نموده است و بانک های دولتی و خصوصی کشور ملزم به پیوستن به این سامانه  شده اند گفت: بانک دی با بهره گیری از همکاران جوان، متخصص و دارای دانش فنی، می تواند در هر زمینه ای خودکفا عمل کند و نیاز های خود را به صورت درون سازمانی مرتفع نماید و طراحی این نرم افزار در درون بانک، جلوه عینی تاثیر جوان گرایی و تخصص گرایی بانک دی در کنار استفاده از همکاران با تجربه و پیشکسوت نظام بانکی است.

محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی، نیز ضمن توضیح روند پیاده سازی این سامانه گفت: کارگروه صیاد در بانک دی از اردیبهشت ماه 1396 با حضورکارشناسان و مدیران واحدهای مرتبط تشکیل شد و جلسات تخصصی و کارشناسی متعددی برای شناسایی و بررسی ابعاد مختلف کار برگزار گردید و در راستای افزایش سرعت انجام فرایند کار، کارگروه تصمیم گرفت این نرم افزار بصورت یکپارچه و متمرکز در یک سامانه و تحت وب (اتصال از طریق وب سرویس به بانک مرکزی) پیاده سازی گردد بطوریکه روند درخواست، اتصال به صیاد بانک مرکزی، صدور و شخصی سازی و چاپ در یک سامانه اتفاق بیفتد. همچنین به جهت صرفه جویی در هزینه ها، فرایند شخصی سازی و چاپ چک با منابع سخت افزاری و چاپگر های موجود صورت می گیرد.

معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اشاره به اینکه برای اجرای این کار در تمامی بانک ها یک پیمانکاربیرونی در نظر گرفته شده بود  اما از آنجا که پیمانکار مذکور قابلیت پیاده سازی برای تمام بانک ها در یک بازه زمانی مشخص را نداشت و بنا بر شرایط موجود،الزام بانک مرکزی، اتمام موجودی چک و عدم مجوز بانک مرکزی جهت چاپ چک با ساختار قدیم، بانک دی در اقدامی جهادی با برگزاری چندین جلسه علمی و تخصصی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نیز معاونت ها و ادارات مرتبط در درون بانک، موفق به طراحی و پیاده سازی این نرم افزار توسط اداره توسعه نرم افزار و اطلاعات پایه در بانک شد و این امر منجر به سرعت در اجرای این کار و قرار گرفتن بانک دی در جایگاه هشتم از بین 31 بانک کشور در اتصال و عملیاتی کردن سامانه صیاد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با تلاش بی وقفه اعضای کارگروه و تیم کارشناسی این معاونت محصولی کاملاً بومی تولید گردید گفت: تعدادی از بانک ها در پی این موفقیت، درخواست دریافت مشاوره و همکاری از بانک دی در این زمینه را داشته اند که این، برگ زرینی بر اثبات دانش و تخصص همکاران ارزش آفرین مجموعه اقتصادی دی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران