پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 659432 تاریخ : 1402/07/03-18:39:53
,10025,
بازیابی جایگاه صنعت بیمه در سایه تعامل ارکان صنعت بیمه است

در ادامه نشست های صمیمانه رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی با مدیران ارشد صنعت بیمه:

بازیابی جایگاه صنعت بیمه در سایه تعامل ارکان صنعت بیمه است

مقررات زدایی و اصلاح آیین نامه های ناکارآمد در راستای تسهیل امر بیمه گری و افزایش ضریب رضایتمندی بیمه گران و بیمه گذاران در دستور کار نهاد ناظر قرار دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در دیدارهای جداگانه با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شش شرکت بیمه ای، ضمن اعلام این مطلب افزود: بیمه مرکزی با نگاه به اسناد بالادستی و در چارچوب قانون و سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم برای ارتقای جایگاه این صنعت، تلاش مضاعفی آغاز کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که نهادینه سازی نظارت هوشمند با سرعت در حال پیگیری و انجام است، خاطرنشان کرد: نظارت هوشمند و آگاهانه بیمه ای در گرو جمع آوری کامل و بی نقص اطلاعات و تحلیل دقیق است که این امر وظیفه بخش فناوری را سنگین تر می کند.
وی از تقویت توانگری مالی شرکت های بیمه ای به عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: اشکالات احتمالی پیش روی توانگری مالی در برخی شرکت های بیمه ای با تعامل سازنده نهاد ناظر و بیمه گران برطرف خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه، نقش نیروی انسانی جوان و مبتکر را در رشد صنعت بیمه، انکارناپذیر توصیف کرد و اظهار داشت: ورود نیروهای کارآمد در کنار مدیران و کارشناسان با تجربه می تواند زمینه نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه در اقتصاد کلان را فراهم کند.
دکتر علی استاد هاشمی، سیاست تحول گرایی را از شاخص های اصلی دوران جدید بیمه مرکزی عنوان کرد و گفت: اگر جامعه و لایه های مختلف حاکمیتی، نسبت به تنوع خدمات و محصولات بیمه ای اشراف بیشتری داشته باشند، فرهنگ بیمه بیش از پیش در کشور نهادینه خواهد شد.
وی در همین راستا اظهار داشت: باید اطلاع رسانی در صنعت بیمه به گونه ای طراحی شود که آحاد مردم درک کنند خدمات بیمه تا چه اندازه بر آرامش، معیشت و دغدغه های اقتصادی آنان اثرگذار خواهد بود.
رئیس کل بیمه مرکزی، تقویت دو بخش آموزش و اطلاع رسانی را با محوریت فرهنگسازی، ضروری ارزیابی کرد و افزود: با هم افزایی صنعت بیمه و رسانه های مختلف می توان به همگانی سازی محصولات و خدمات بیمه ای در کشور خوش بین بود.
وی در این راستا اظهار داشت: همراهی تمامی ارکان صنعت بیمه برای رشد همگون شاخص های بیمه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است و خوشنامی شرکت بیمه از ابعاد آن اهمیت بیشتری دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان تاکید کرد که در آینده نزدیک مسائل و مشکلات بیمه در نشستهای تخصصی اعضای هیات عامل با مدیران ارشد شرکت های بیمه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است در سومین روز نشست های صمیمانه رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه پارسیان، سینا، نوین، امید، باران و تعاون با تبریک انتصابهای اخیر به طرح نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران