به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، معاون رییس جمهور روز یکشنبه ضمن رونمایی و افتتاح محصولات جدید بانک صنعت و معدن با حضور اعضای هیات مدیره این بانک افزود: لازم است از تلاش های انجام شده و خدمات صورت گرفته از مدیریت و مسئولین بانک و اعضای هیأت مدیره بویژه نیروهای فنی که برای توسعه سیستم های الکترونیکی بانک تلاش و زحمت کشیدند، قدردانی نمایم .
وی در این جلسه که مدیران و روسای شعب این بانک نیز که به صورت برخط حضور داشتند گفت: فعالیتی که امروز در بانک صنعت و معدن شروع شده در نظام بانک به عنوان یک اقدام پیشتاز و پیشگام بوده و انتظار می رود موجب بهره مندی مشتریان از خدمات، امکانات و تسهیلات نوینی شود که در اختیار صنعتگران و معدنکاران قرار گیرد.
انصاری اضافه کرد: مجموعه اقداماتی که در زمینه الکترونیکی شدن امور شکل گرفته در شتاب بخشیدن و سرعت دادن به تحقق دولت الکترونیکی، سبب افزایش سهولت و دسترسی آسان شهروندان برای بهره مندی از خدمات دولت شود.
وی گفت: مجموعه تلاش هایی که سیستم بانکی و بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی در حوزه صنعت و معدن انجام داده است می تواند به شکوفایی و جهش تولید در کشور و بهبود وضعیت شاخص های اقتصادی کمک کند.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: امروز در شرایط خاص کرونا قرار داریم و توسعه فعالیت ها در قالب الکترونیکی در دستورکار دستگاههای اجرایی قرار گرفته و این شرایط ویژه موجب شتاب بخشیدن به برنامه های توسعه دولت الکترونیک و برنامه ریزی برای دسترسی مردم به سامانه ها برای انجام امور شده است.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: بدنبال تسریع و تسهیل در دسترسی به خدمات دولتی برای شهروندان هستیم تا با برخورداری از این امکان، پیچیدگی که در سطح نظام اداری وجود دارد و برای آن وقت زیادی صرف می کنند، با توسعه دولت الکترونیک بهبود بخشیم و مردم به سهولت و سرعت بیشتری از خدمات برخوردار شوند.
انصاری توضیح داد، کاستن از ارتباط مستقیم خدمات گیرندگان با ارائه دهندگان خدمت جهت تضمین نظام سلامت، بویژه موسساتی که خدمات مالی و اعتباری را انجام می دهند، ضرورتی جدی است.
وی افزود: شهروندان دارای حقوق قانونی هستند و از این حقوق باید به شکلی برخودار شوند که زمان برای دستیابی به آن خدمات به حداقل برسد.
انصاری اضافه کرد: لازمه توسعه امورالکترونیکی، سهولت برخورداری از آن است و می بایست هزینه های ارائه خدمات اداری کاسته شود.
انصاری یادآور شد: استفاده از سامانه های الکترونیک جزء برنامه های نظام بانکی بوده و در مقایسه با دیگر دستگاهها در این زمینه پیشرو بوده اند و قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است .
انصاری توضیح داد: مجموعه اقدامات در جهت الکترونیکی شدن خدمات بانکی در 20 سال گذشته دستاوردهایی داشته که به سلامت نظام بانکی کمک کرده و همچنین امکان استفاده از خدمات را برای مشتریان فراهم ساخته است.
وی گفت: بانک هایی مانند بانک صنعت ومعدن پیشگام و پیشتاز این سامانه های الکترونیک هستند که در گسترش فعالیت هایشان از طریق سامانه های الکترونیکی و دیجیتال با مشتریان این بانک که عمدتا افراد حقوقی و شرکت ها و بنگاهها هستند، موثر بوده است.
بر اساس این گزارش در آیین رونمایی از خدمات و محصولات جدید بانک صنعت و معدن سامانه سدف (سامانه دیجیتال فرآیندی)، سامانه هدف (همراه بانک دیجیتال فرآیندی)، سامانه پات (پذیرش اینترنتی تسهیلات) و سامانه ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانک) رونمایی شد.