به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در جهت افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات نوین، ترویج و توسعه خدمات نوین بر پایه اینترنت و تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است و در این زمینه امکان افتتاح حساب های قرض الحسنه پس انداز عادی، سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی و جاری بدون دسته چک را در سامانه اینترنت بانک فعال ساخت.
بر این اساس مشتریان گرامی می توانند ضمن عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی علاوه بر بهره مندی از خدمات متنوعی که بر روی سامانه مذکور ارائه می شود از خدمات جدید نیز بهره مند گردند. همچنین بانک متبوع در جهت کاهش هزینه اشخاص حقوقی اخیرا" نسبت به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات اینترنت بانک ویژه اشخاص حقوقی و حقیقی مشترکBIB (Business Internet Banking) اقدام و قابلیت های جدیدی را بر روی آن عملیاتی نموده است. با قابلیتی که بر روی سامانه یاد شده ایجاد شده است شخص حقوقی می تواند ضمن معرفی فرد مورد نظر به عنوان" مدیر تراکنش" به بانک این امکان را فراهم نماید که مدیر تراکنش با استفاده از دستگاه رمزیاب مخصوص خودکلیه تراکنش های مالی حساب مورد نظر را از طریق اینترنت بانک تعریف و مدیریت نماید که این عملیات برای صاحبان امضاء قابل دریافت و رؤیت است.
شایان ذکر است این بانک در راستای ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مشتریان همگام با پیشرفت فناوریهای جدید، ارائه خدمات بانکداری اینترنتی متنوع را بر پایه بسترهای اینترنتی امن در دستور کار قرار داده است و دارای قابلیتهای فراوانی از جمله انتقال وجه، رویت صورتحساب، تعیین مبلغ چک، پرداخت اقساط، پرداخت قبوض و ... می باشد.
گفتنی است تعداد مشتریان استفاده کننده از سامانه بانکداری اینترنتی بانک صادرات ایران تا پایان آذر ماه سال جاری به حدود 470 هزار مشتری افزایش یافته که این میزان بیانگر رشد 21 درصدی تعداد مشتریان استفاده کننده از این سامانه است. همچنین مشترکان این سامانه به طور متوسط هر ماه حدود12 میلیون تراکنش بانکی را با موفقیت به انجام می رسانند.