پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 189816 تاریخ : 1395/02/29-05:57:34
,15,
ایران دیجیتال؛ تحقق یک نیاز جهانی

به مناسبت هفدهم ماه مه روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

ایران دیجیتال؛ تحقق یک نیاز جهانی

دیجیتالی شدن ایران با برخورداری از نسل چهارم تلفن همراه، اینترنت پرسرعت بی سیم و تلویزیون اینترنتی پس از گذشت نزدیک به 140 سال از راه اندازی تلگراف و تلفن در کشور، نیاز و الزامی برای تحقق برنامه ها و هدف های جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هفدهم ماه مه میلادی روز جهانی مخابرات و ارتباطات نام دارد که در تقویم سال خورشیدی مصادف با بیست و هفتم اردیبهشت ماه به نام روز ارتباطات و روابط عمومی ثبت شده است. 

امسال برای نخستین بار همزمان با روز جهانی ارتباطات، سامانه ای رونمایی شد که یک گام دیگر ایران را به هدف دیجیتالی شدن نزدیک کرد. 
راه اندازی درگاه ملی خدمات دولت هوشمند که بیست و ششم اردیبهشت امسال و در آستانه روز جهانی ارتباطات انجام شد گام ارزشمندی است که با تحقق دولت الکترونیک، دستیابی به ایران مبتنی بر ابزارهای پیشرفته و دیجیتال را رقم می زند. 
روند دیجیتالی شدن ایران از زمان ورود نخستین دستگاه تلگراف و تلفن به کشور آغاز و اکنون با تحقق دولت الکترونیک می رود تا درخشان ترین روز های خود را سپری کند.
تارنمای اینترنتی( تبیان )نوزدهم اسفند ماه سال 1387در مطلبی ذیل تاریخچه ورود تلفن به ایران آورده است:تلفن چهاردهم فوریه سال1876 به دست «الکساندر گراهام بل» اختراع و 11 تا 12 سال بعد به ایران وارد شد. 
دانشنامه ها نوشته اند:تلفن نخستین بار دردستگاه دولتی ایران و در عصر ناصری به راه افتاد اما اعطای نخستین امتیاز تلفن و رواج آن در عصر مظفری بود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران