به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مدیر مطالعات ایران در شرکت کی ام پی جی آلمان به معرفی اجمالی این شرکت پرداخت و اظهار داشت: این شرکت یک از شرکت های خدمات مشاوره سرمایه گذاری بین المللی است که در 155کشور مختلف به فعالیت می پردازد.
کاوه تقی زاده امروز در کنفرانس " جذب سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی شرکت های ایرانی " در تهران گفت: درآمد سالانه کی ام پی جی بالغ بر 25/42 بیلیون دلار است و خدمات مشاوره ای به سازمان ها و نهادهای بزرگ بین المللی ارائه می دهد.
به گفته مدیر مطالعات ایران در شرکت کی ام پی جی آلمان ، این شرکت در سال 2016 میلادی با همتای ایرانی خود شرکت بیات رایان، به شرکت های متفاوت ایرانی خدمات مشاوره ای ارائه داد تا از این طریق شرکت های بین المللی متفاوتی را با بازار سرمایه ایران آشنا کند.
در ادامه ، اولریچ وون زانتیر، مدیر خدمات مالی شرکت کی ام پی جی به سابقه فعالیت این شرکت با کشورهای مختلف از جمله ایران اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته با ایران روابط خوب تجاری و مالی داشتیم ولی از 3 سال گذشته این روابط به مراتب قوی تر شده است و با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همکاری خود را آغاز کرده ایم.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی متفاوت و انجام پروژه های بزرگ از جمله همکاری های این شرکت با بانک مرکزی بوده است.
مدیر خدمات مالی شرکت کی ام پی جی افزود: در این زمینه استانداردهای بین المللی را رعایت کرده ایم و می توان گفت مشتریان بسیار بالقوه ای در بانک های ایرانی داریم.
اولریچ وون زانتیر، با بیان اینکه کشورهای اروپایی و به خصوص آلمان رابطه خوبی با ایران دارند، گفت: کشورهای اروپایی زیادی به دنبال ایجاد رابطه تجاری با ایران هستند و ایران را منبع خوبی برای تامین مالی قلمداد می کنند.
وی ادامه داد: البته باید گفت برقراری رابطه با ایران برای کشورهای اروپایی چالش های متفاوتی دارد و روابط بانکی با اروپا هنوز به طور کامل شکل نگرفته است؛ اما خوشحالیم که ایران در حال پیاده سازی مقررات بین المللی است و در این زمینه می توان به مقررات ضد پولشویی اشاره داشت که بانک مرکزی ایران از تمامی بانک ها خواسته تا یک واحد مجزا برای این قضیه اختصاص دهند.
مدیر خدمات مالی شرکت کی ام پی جی تاکید کرد: رابطه ایران با کشورهای اروپایی مانند رابطه آمریکا نیست همانطور که فرهنگ، زبان و اندیشه اروپایی با آمریکا متفاوت است نحوه ارتباط با مشتری و کشورهای گوناگون در اروپا نیز با آمریکا متفاوت است البته باید گفت محدودیت هایی در زمینه ایجاد روابط تجاری با ایران وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد.
به گفته اولریچ وون زانتیر، ساختار فعلی شرکت های خدمات مالی به این صورت است که می توانند به مشتریان خود دید وسیع تری نسبت به مشتری بدهند و درباره جرئیات پشت پرده شرکت های بین المللی که اصولا اطلاعات پیچیده ای است، شفاف سازی کنند.
مدیر خدمات مالی شرکت کی ام پی جی در پایان خاطرنشان کرد: رتبه بندی شرکت ها که یکی از خدمات این شرکت هاست می تواند اطلاعات مناسب و مطلوبی را دراختیار مشتری قرار دهد.