به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات : یادگیری کارآفرینی، تشریح اهمیت ایجاد محتوا در فضای مجازی، راهاندازی واقعی یک کسبوکار، شبکهسازی، آشنایی با رهبران کارآفرینی و تیمسازی برای شروع یک کسبوکار از مهمترین اهداف این رویداد بزرگ گردشگری در استان کرمان بود.
در ابتدا مهندس سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، در خصوص صنعت گردشگری کرمان توضیحاتی را ارائه و بابیان اینکه گردشگری از جمله بخش هایی بود که بعد از برجام رونق گرفت اظهار کرد: «کرمان از استانهای توانمند در بحث گردشگری است و تعداد5 اثر ثبت شده جهانی دارد. ایشان همچنین بر لزوم معرفی استان از روشهای مختلف ازجمله فضای مجازی تأکید نمود.
سپس مهندس الهامی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از زحمات دست اندرکاران برگزاری این رویداد قدردانی کرد و بیان داشت: برگزاریاین برنامهها برای گسترش فضای کسب و کار،کارآفرینی و آشنا شدن افراد فعال جامعه با شیوههای نوین کارآفرینی لازم می باشد و امیدواریم برگزاری متناوب و هدفمند این گونه رویداد ها منجر به شبکه سازی و تیم سازی موثر گشته و بتوانیم قدم مثبتی درزمینه ارتقا جایگاه گردشگری و نهایتاً رونق اقتصادی استان برداریم.
در ادامه وی به اهمیت تولید محتوای دیجیتال و استفاده از ظرفیت ICT در صنعت گردشگری پرداخت و نقش شبکه های مجازی را در جذب توریسم و بالتبع رونق صنعت گردشگری قابل توجه دانست.
الهامی با تأکید بر اهمیت تولید محتوا در زمینه گردشگری در فضای مجازی، تصریح کرد: هراندازه حجم محتوا در فضای مجازی گسترده شود تعدادگردشگر بیشتری را جذب خواهیم کرد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: آمارها نشان میدهد اکثر گردشگران اولین راهی که برای انتخاب مقصد گردشگری در نظر میگیرند، استفاده از فضای مجازی است.
وی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی صنعت گردشگری در استان، طراحی نرمافزاری جامع است که در آن جاذبه های گردشگری استان به ویژه امکان تاریخی از طریق تور آنلاین مجازی قابل دسترس باشد تا مردم از هرجای دنیا بتوانند با گشت زنی مجازی استان کرمان را مقصد خود انتخاب نمایند.
الهامی افزود: نتایج مطالعات صورت پذیرفته نشان میدهد آثار باستانی میتواند بیشترین تأثیر را در جذب گردشگر داشته باشد که لازم است برنامه نویسان و فعالان حوزه وب با توجه به پتانسیل استان در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند.
در پایان دو کارگاه تخصصی تحت عناوین کارآفرینی در کرمان، توریسم آپ و لزوم جامعه سازی توسط کارآفرینان استان برگزار شد.