به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، رحیم سرهنگی مدیر کمیته استارت آپها در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در بخش استارت آپ های نمایشگاه ، شبکه سازی و اتصال بین اجزای اکوسیستم استارت آپ های حوزه فرهنگ و هنر با یکدیگر است که در این بخش علاوه بر انتقال تجربه و اتصال بین موسسین استارت آپ ها با یکدیگر و با شبکه سرمایه گذارهای خطر پذیر این حوزه را دنبال می کنیم .
وی افزود : برای دوره دوازدهم نمایشگاه رسانه های دیجیتال سعی کردیم فضای متفاوتی در بخش استارت آپ ها داشته باشیم و یکی از نوآوری های ما در این بخش کافه کارآفرینی است که پاتوق و بستری برای شبکه سازی استارت آپ هاست که در نوع خود از لحاظ چیدمان و کارکرد منحصر به فرد باشد . همچنین از نوآوری های دیگر در این بخش ، چیدمان فضا و بخش بندی بر اساس نوع مخاطب است . یعنی یک بخش از فضای نمایشگاه برای عموم بازدید کنندگان طراحی شده ، بخش دیگرنیز برای پاتوق های گفت وگو و کارگاه های عمومی و یک بخش هم که به صورت ویژه دیده شده بخش سرمایه گذارها و میزهای مذاکره تخصصی است.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد : به علت هم زمانی برگزاری نمایشگاه با اوایل شروع دانشگاه ها و همچنین علاقه قشر جوان و دانشجو به این بخش به نظر می رسد استقبال ویژه ای از این بخش می شود ، به ویژه اینکه امسال با راه اندازی کافه کارآفرینی پاتوقی برای گپ و گفت های نوآورانه داریم که فضای جذابی است و با استقبال رو به رو می شود.
سرهنگی تصریح کرد : امسال با برنامه ریزی های انجام شده در همه ی بخش ها با انسجام و هماهنگی بخش های مختلف نمایشگاه نسبت به سال های قبل جذاب ترمی شود و امیدوارم این نمایشگاه بتواند گام مهمی در بخش توسعه محتوای و رسانه های دیجیتال ، اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشد.
گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از نهم تا پانزدهم آبان ماه درمحل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.