پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 622902 تاریخ : 1401/10/28-22:22:30
,1,
اهمیت فرهنگ سازی در تحول دیجیتال

نایب رییس هیات مدیره بانک تجارت عنوان کرد:

اهمیت فرهنگ سازی در تحول دیجیتال

نایب رییس هیات مدیره بانک تجارت در پنل تخصصی «تحول دیجیتال و نگرش اکوسیستمی به اقتصاد دیجیتالی و کسب وکار دانش بنیان» بر اهمیت فرهنگ سازی در تحول دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره روابط عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، مرتضی ترک تبریزی در نشست تخصصی تحول دیجیتال به فرهنگ سازی و آموزش در حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد و گفت: بانکداری دیجیتال از چندپایه تشکیل شده و فین تک، دیتا و تجربه مشتری مهم ترین آنها هستند. در تمام بانک های کشور حداقل خلا یکی از این موارد وجود دارد و برای همین نمی توانیم آن ها را مجموعه ای نوآورانه و بر اساس تحول دیجیتال بدانیم. بانک ها به تنهایی نمی توانند تحولات دیجیتالی ایجاد کنند و باید با مشارکت فین تک ها و شرکت هایی که در این حوزه فعال هستند، دست به دست داد تا بتوان قدم های موثر در صنعت بانکداری برداشت.

نایب رییس هیات مدیره در خصوص علل این موضوع تصریح کرد: بانک های کشور به شدت رگوله شده هستند؛ نهادهای بالادستی به بانک ها اجازه همکاری با مجموعه های نوآور را نمی دهند و توجه آنها فقط به تنظیم گری موضوعات متفاوت مانند دارایی ها، بدهی ها کارمزد و محدودیت در پرداخت است.

ترک تبریزی به اهمیت ابزارهای بانکداری دیجیتال اشاره کرد و افزود: بانکداری دیجیتال علاوه بر متخصص توانمند نیاز به دیتابیس و زیرساخت کارآمد دارد. در ضمن نظارت بدون راهبری نمی تواند تاثیر خود را در این حوزه داشته و باید با هوش مصنوعی شعب را کنترل کرد.

وی به غیرحضوری کردن تمامی خدمات بانکی در بستر اپلیکیشن ها اشاره کرد و گفت: در بانک تجارت اپلیکیشن های مخصوص سرویس دهی به مشتریان طراحی شده و درخواست مشتریان در بستر این اپ ها انجام می شود؛ این روند در آینده نزدیک سرعت بیشتری خواهد گرفت تا زمانی که مشتریان دیگر هیچگونه مراجعه حضوری به شعب بانک نداشته باشند.

ترک تبریزی با بیان اینکه بانک تجارت در مسیر تحول دیجیتال تعداد قابل توجهی از شعب خود را کاهش داده و تمام تراکنش های را باهوش مصنوعی کنترل می کند گفت: این بانک در مسیری است که مشتری برای دریافت هیچ خدمتی نیازمند مراجعه به شعب نباشد؛ بانک تجارت تمام خدمات تسهیلات خرد خود را به اپلیکیشن باجت منتقل کرده و صدور سفته و برات به صورت الکترونیکی هم در دستور کار قرار دارد.

نایب رییس هیات مدیره به آشتی بازیگران این صنعت اشاره کرد و گفت: هماهنگی سیستمی آنگونه که شایسته است بین بانک ها و فینتک ها صورت نگرفته است و اگر این دو گروه نتوانند همکاری موثر داشته باشند، نمی توان گام های موثری در مسیر تحول برداشت.

وی در پایان افزود: بانک ها برای رقابت با بانک های تراز اول دنیا ضرورتا باید با کاهش هزینه ها و خدمات مطلوب تر و طراحی خدمات جدید در حوزه مالی و بانکی در صحنه حاضر شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران