پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210534 تاریخ : 1395/03/20-14:45:27
,6,
اهداف کیفی سخت گیرانه تری در صنعت خودرو اجرا می شود

وزیر صنعت ، معدن و تجارت :

اهداف کیفی سخت گیرانه تری در صنعت خودرو اجرا می شود

جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده در دستور کار

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : نتایج کلی حاکی از ارتقائ نسبی کیفیت محصولات و خدمات خودرو در سال 94 است و با توجه به این موضوع اهداف کیفی سختگیرانه تری جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات و رضایتمندی مشتریان در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مهندس محمد رضا نعمت زاده در نشست شورای سیاستگذاری صنعت با توجه به برنامه های صنعت خودرو در سال 95 با تاکید بر روشهای نوین بازاریابی و فروش و دانش روز دنیا افزود :  باید روشهای متفاومتی ارایه شود که برای مشتری جذاب باشد و محور فعالیتهای شرکتهای خودرو ساز و قطعه ساز ، رضایت مندی مشتری باشد و سازو کارهای لازم برای رقابتی کردن خودرو داشته باشیم چون رقبای ما  قطعا برنامه دارند  و شرایط رقابت در آینده برای ما به مراتب سخت تر از شرایط فعلی خواهد بود و اگر برنامه نداشته باشیم قطعا عقب خواهیم ماند. 

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تاکید کرد :  باید سطح کیفی خودرو ها افزایش یابد و با روشهای موجود نمی توانیم به رضایت مندی مشتریان برسیم و باید خودرویی که به دست مشتریان می رسد بدون عیب باشد و ما باید در زمینه آموزش به استاندارهای جهانی برسیم و انضباط کارکنان را یک اولویت در ارتباط با مشتری بدانیم و در مورد خدمات پس از فروش تاکید بر ارتقا و اموزش در این زمنیه به عنوان یک ضرورت  اعلام شد . 

وی تصریح کرد : هر چند روند رو به بهبود است اما نباید پیشرفتهای محدود در ارائه خدمات ما را راضی کند باید ضعفهای ما درخدمات برطرف شود و رضایتمندی در دستور کار باشد و به این باور برسیم که مشتری حق دارد. 

 دراین زمینه قرار شد که گزارش جامع ارزیابی خدمات پس از فروش سال 94 در دستور بعدی کار باشد و کمیته استاندارد برای رفع مشکلات مربوط به ای مارک ، تاریخ اعتبار گواهی استاندارد و موارد مربوط به استاندارد شکل بگیرد و تصمیمات و اقدامات این کمیته به صورت دوره ای به شورا ارائه شود .

مهندس نعمت زاده  تاکید کرد :  صنعت خودرو باید در حوزه کل صنعت پیشران بوده و به جایگاه خودش برسد و اگر تحول ایجاد کند می تواند در سطح ملی اثر بخش باشد. 

در ادامه مهندس نعمت زاده عنوان کرد که شرایط موجود تولید خودرو با توجه به فضای کسب و کار در داخل و خارج  رو به بهبود است اما مطلوب نیست  و باید برنامه های جبرانی در شرکتهای خودرو سازی تنظیم شود و ما به برنامه برسیم و این موضوع به صورت جدی پگیری شود

وی تاکید کرد :  باید کارگروه ویژه ای به ریاست معاون صنایع این وزارتخانه  تشکیل شود  که دلایل عقب افتادگی از برنامه  به صورت جدی تجزیه  و تحلیل علمی شود و  در جلسات بعدی شورا ارائه گردد و راهکاری برای جبران عقب افتادن از برنامه تنظیم شود.

به گفته مهندس نعمت زاده  برنامه خاصی نیز برای جایگزین خودروهای سنگین فرسوده هست که به زودی اعلام می شود .

در حاشیه این نشست همچنین سخنگوی  شورای سیاستگذاری صنعت خودرو گزارشی از این نشست ارائه داد و گفت : در ابتدا آماری از تولید خودرو ارائه شد و بر این اساس  تولید خودروی سواری تا پایان اردیبهشت ماه 145 هزار و 930 دستگاه ، وانت 11 هزار و 384دستگاه و در مجموع 158 هزار و 571 انواع خودرو تا پایان اردیبهشت ماه تولید شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2.8 درصد کاهش تولید داشته ایم.

ساسان قربانی افزود :  با توجه به برنامه تولید سال 1395 که یک میلیون و 304هزار دستگاه خودرو بوده بیش از 90 در صد برنامه تاکنون محقق شده است.

به گفته وی صادرات شرکتهای خودرو ساز تا پایان اردیبهشت 95 درمجموع از برنامه صادرات ، که 6194 دستگاه خودرو بوده است عملا 2781 خودرو صادر شد  که تقریبا 45درصد برنامه محقق شده است.

قربانی ادامه داد: در صادرات اجزا و قطعات خودرو بر اساس کد 8 رقمی تعرفه در دو ماه نخست سال جمع ارزشی ده محصول برتر صادراتی حدود 10 میلیون و 125هزار دلار بوده و در کل بیش از  15 میلیون و 150 هزار دلار صادرات کل محصولات خودرو بوده که نسبت ده محصول برتر به کل صادرات خودرو 66.8  درصد برآورد شده است.

در این نشست ، گزارش بررسی وضعیت کیفی خودرو بر پایه سه محور : نتایج ارزشیابی خودرو ، نتایج بررسی آلایندگی خودرو ها و نتایج ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت ، خدمات فروش و خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه گردید و وضعیت انطباق شاخص های فوق الذکر با اهداف کیفی سال 94 مورد بررسی قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران