به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، بانک مرکزی باهدف کاهش مراجعه حضوری مردم به بانک ها ضوابط اجرایی «دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب رجوع» را به بانک ها ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه، بانک ها موظف شده اند زیرساخت ها و ابزارهای لازم برای ارائه غیرحضوری خدمات بانکی شامل افتتاح حساب و دریافت تسهیلات را به صورت آنلاین فراهم سازند.
در همین راستا؛ بانک پارسیان به منظور سهولت دسترسی مشتریان و متقاضیان به خدمات و صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، علاوه بر ارایه خدمات غیر حضوری در بسترهای اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و ... ، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در بستر « همراه بانک پارسیان من» با قابلیت دریافت کارت بانکی درب منزل را فراهم کرده و همچنین سامانه ارائه خدمات غیرحضوری دریافت تسهیلات قرض الحسنه را نیز در بستر تلفن همراه، طراحی، پیاده سازی و راه اندازی کرده است که این خدمت نیز از طریق « اپلیکیشن تاپ» قابل دسترسی است.
با راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری تسهیلات بانک پارسیان، دریافت مدارک موردنیاز پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری فراهم شده و متقاضیان می توانند مدارک و مستندات موردنیاز جهت دریافت تسهیلات را از طریق تلفن همراه و استفاده از اپلیکیشن تاپ بارگذاری و برای شعبه ارسال کنند. پس از تائید مستندات بارگذاری شده توسط شعبه مربوطه، متقاضیان فقط یکبارجهت احراز هویت و دریافت تسهیلات به شعبه مراجعه می کنند.
این سامانه در فاز نخست به منظور ارائه خدمت به متقاضیان تسهیلات ازدواج اجرا شده و صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان تصمیم دارد در راستای تکمیل سبد محصولات خود طی فازهای بعدی که در حال پیاده سازی و عملیاتی شدن است، امکان استفاده غیرحضوری از تمام خدمات را در این بستر برای هم وطنان عزیز فراهم سازد.