به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با اجرایی شدن قانون " اصلاح قانون صدور دسته چک" از ابتدای سال 1400 نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییراتی داشته و افرادی که مبادلات خود را از طریق چک انجام می دهند با رعایت الزامات و تکالیف از این خدمت استفاده کنند.
بانک ملی ایران با فراهم کردن امکان درخواست و صدور دسته چک صیادی برای مشتریان حقیقی اینک برای مشتریان حقوقی خود نیز امکان صدور، دریافت و انتقال چک را در سایت خود به آدرس https://sayad.bmi.ir فراهم کرده است و مشتریان حقوقی این بانک با ورود به این صفحه می توانند چک مورد نظر خود را در وجه شرکت و یا شخص مورد نظر خود انتقال دهند .
گفتنی است مشتری حقوقی و یا نماینده شرکت، باید ابتدا فرم درخواست ثبت مبادلات چک صیادی (فرم درخواستی) را به شعبه تحویل نموده و پس از احراز هویت، نماینده معرفی شده می تواند ازطریق نشانی https://sayad.bmi.ir وارد سامانه شده و با انتخاب گزینه مشتری حقوقی عملیات چک صیادی را بر اساس دسترسی های ایجاد شده (ثبت ، انتقال ، تأیید ، استعلام ) انجام دهد.
صادر کننده چک های جدید باید مندرجات چک شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع (گیرنده چک) را علاوه بر اینکه در برگ چک درج می کند در سامانه صیاد نیز ثبت نماید و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را درسامانه صیاد، استعلام و با مندرجان برگ چک مطابقت دهد.
مشتریان حقوقی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دریافت فایل زیر از جزئیات بیشتر این طرح آگاهی یابند.
فایل راهنمای ثبت صدور چک
فرم درخواستی مبادلات چک صیادی