به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کارگروه نظارت بر عملکرد پایانه های مسافری دریایی بنادر مستقر در اداره کل امور بندری سازمان بنادر با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و پیش بینی افزایش مسافرت های دریایی و نیز رویکرد جدید این سازمان در خصوص توسعه گردشگری دریایی، ضمن بازدید از پایانه های مسافری دریایی، بر بهبود شرایط ارائه خدمت به مسافران در دو قالب بلند مدت و کوتاه مدت تاکید کردند.
علاوه بر این؛ نشست هم اندیشی و تصمیم گیری مشترک مسولان و ناظران پایانههای دریایی بنادر کشور در 18 اسفندماه سال جاری جهت آمادگی برای سفرهای پایان سال جاری و ایام نوروز سال 1398 برگزار شد که حاصل آن مصوبه19 بندی بود.
روانبخش بهزادیان؛ مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موارد مطرح شده در این نشست که مورد تاکید قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به تغییر مقاصد سفرهای هموطنان از مقاصد برون مرزی و افزایش تردد و بازدید از مقاصد داخلی و جزایر جنوبی کشور، آمادگی بیشتر برای مواجه با افزایش تردد هموطنان در ایام نوروز و پایان سال مدنظر است.
وی ادامه داد: استقرار گشت ویژه نوروزی، توجه ویژه به رعایت استانداردهای حاکم بر پایانه های مسافری، نظارت دقیق بر ایمنی، بهداشت و مسایل رفاهی مسافران دریایی، نظارت بر فروش بلیط سفرهای دریایی، اطلاع رسانی مستمر به مسافران دریایی در خصوص کلیه موارد مرتبط، انعکاس مستمر و سریع انتقادات و پیشنهادات مسافران دریایی به سازمان مرکزی، جلب توجه ویژه هموطنان و مسافران دریایی در رعایت محیط زیست سواحل و دریاها از دیگر مواردی است که به منظور انجام هرچه بهتر سفرهایی دریایی نوروزی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مسیر طولانی و مشقت مسافران دریایی جهت دستیابی به سواحل جنوبی کشور و دستیابی به ظرفیت های دریایی خصوصا بنادر جنوبی کشور، گفت: مسولان پایانههای مسافری باید شرایط مسافران دریایی را در این خصوص بیشتر مورد توجه قرار دهند و با توجه به پیش بینی کمبود شناور جهت ارائه سرویس به مسافران دریایی با رعایت استانداردهای لازم و ایمنی مورد نیاز، از ظرفیت سایر بخشها به منظور تامین شناور استفاده شود.
بهزادیان ادامه داد: با توجه به تعدد ذینفعان مرتبط با موضوع سفرهای دریایی و گردشگری دریایی که برآورد میشود تعداد آنها بیش از 25 مورد باشد، مسولان پایانههای مسافری برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی در راستای ارائه خدمت مناسب به هموطنان گرامی اهتمام لازم را انجام خواهند داد.
وی حمایت جدی از طرح های سرمایه گذاری در بخش پایانه مسافری دریایی و همچنین شناورهای مسافری دریایی، گزارش به روز عملکرد پایانه های مسافری و انعکاس مشکلات احتمالی به سازمان مرکزی، بررسی ظرفیت پایانه های مسافری و انعکاس دلایل عدم استفاده بهینه از پایانه های مسافری دریایی، ایجاد تلفن گویای سفرهای دریایی برای کلیه پایانه های دریایی، جزایر و مقاصد گردشگری، افزایش رضایتمندی مسافران دریایی و ایجاد سازوکاری جهت اندازه گیری میزان رضایت مشتریان و انعکاس نظرات مسافران دریایی جهت رفع مشکلات در آینده را از دیگر موارد مورد تاکید در نشست هم اندیشی و تصمیم گیری مشترک مسولان و ناظران پایانههای دریایی بنادر کشور اعلام کرد.
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به منظور پیگیری دایمی مشکلات مرتبط و ضرورت بهبود شرایط، تشکیل جلسات مدام و مستمر مسولان و ناظران پایانههای مسافری دریایی در طول سال ادامه خواهد یافت، گفت: با توجه به شرایط خاص از قبیل کمبود شناور و یا شرایط نامناسب جوی که حضور انبوه مسافران دریایی در پایانهها یا اماکن و اسکلههای مسافری را در پی خواهد داشت، ضمن توجه ویژه به شرایط مسافران، اقدامات لازم جهت بهبود شرایط سپریشدن زمان انتظار مسافران دریایی برای انجام سفر یا گردش دریایی در دستور کار قرار میگیرد..
بهزادیان در پایان خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی بیشتر در خصوص بازدید کاروانهای دریایی راهیان نور از اماکن مورد علاقه مانند محل عملیات والفجر 8 یا شناورهای مغروقه در دریا بر اثر صدمات ناشی از حملات دشمن طی دوران دفاع مقدس از دیگر برنامههای مورد تاکید است.