پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589330 تاریخ : 1400/07/04-10:07:21
,15,
اقدامات شرکت ملی پست در روزهای کرونایی

در گفتگو با سبحانی فر تشریح شد؛

اقدامات شرکت ملی پست در روزهای کرونایی

پست که از گذشته تا امروز دچار تغییر و تحولات فراوانی شده، در حال حاضر باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شکل گیری پویش "درخانه بمانیم" و لزوم خدمت رسانی فراتر نسبت به گذشته گام های بزرگی در ارتقای زیرساخت های خود برداشته است.مدیرعامل شرکت ملی پست معتقد است با افزایش تعداد مرسولات پستی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از خریدهای آنلاین، ظرفیت شبکه پستی توسعه یافته و هوشمندسازی به عنوان یک ضرورت در شرکت ملی پست با اولویت راه اندازی و گسترش هاب های منطقه ای جریان پیدا کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، سبحانی فر در تشریح اقدامات این شرکت از راه اندازی پنج هاب پستی در سراسر کشور می گوید.

به گفته وی افزایش ظرفیت و حجم مرسولات پستی طی مدت شیوع کرونا موجب شد تا مرداد 1399 تعداد 5 هاب پستی جدید با هدف افزایش سرعت جابجایی و بهبود کیفت خدمات پستی در سراسر کشور راه اندازی شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه برای این کار پنج استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان هاب پستی به ظرفیت شرکت ملی پست کشور اضافه شدند و با استان های اطراف خود همکاری پستی دارند عنوان می کند در گذشته مرکز تجزیه و مبادلات پستی واقع در چهارراه لشگر، تنها هاب پستی کشور بود و مرسولات از تمام نقاط ایران به تهران می آمد و از آن جا توزیع می شد لذا به همین دلیل فشار زیادی به این مرکز وارد می شد، اما با این اقدام و با استفاده از ظرفیت های خوبی که در برخی استان های کشور وجود داشت بار ترافیکی افزایش مرسولات در کشور و به صورت منطقه ای تقسیم شد.
از جمله دیگر اقدامات شرکت ملی پست در طی مدت شیوع ویروس کرونا که وی از آن می گوید بازنگری در زیرساخت ها و هوشمند سازی مراکز تجزیه و مبادلات کشور بوده است.
او می گوید در گام نخست، نخستین مرکز در اسفند ماه سال گذشته در مرکز مبادلات خلیج فارس در تهران مجهز به سورتینگ مکانیزه و شروع به کار کرد. پس از آن به ترتیب هاب های پستی مستقر در سایر استان ها نیز تا ماه گذشته مجهز به سیستم سورتینگ هوشمند و مکانیزه شدند که کاهش مدت زمان تجزیه و سیر مرسولات پستی وافزایش سرعت خدمت رسانی و بدون افزایش نیروی انسانی از نتایج این اقدامات است.
سبحانی فر در ادامه به تقویت ناوگان حمل و نقل شبکه پستی کشور اشاره می کند و می افزاید در یک سال و نیم گذشته با توجه به افزایش حجم مبادلات پستی تغییراتی در ناوگان حمل و نقل شرکت ملی پست رخ داده است. از آن جا که کار توزیع مرسولات پستی با موتور سیکلت به سختی انجام می شد، تصمیم گرفتیم سیستم حمل و نقل درون شهری پست را توسعه دهیم، از این رو با ورود 400 دستگاه وانت و 40 دستگاه کامیون به شبکه پستی کشور، 30 درصد ظرفیت حمل ونقل برون شهری و 100 درصد ظرفیت ناوگان درون شهری کشور افزایش پیدا کرد.
ایجاد خطوط مستقیم مبادلات پستی بین استانی و افزایش ضریب ایمنی از موارد مهم دیگری است که معاون وزیر ارتباطات از آن نام می برد .
او معتقد است با ایجاد این خطوط دیگر لازم نیست بسته های پستی ابتدا به تهران بیایند بنابراین سرعت ارسال بالا می رود، زیرا مرسوله به جای اینکه به تهران بیاید و بعد به استان ها برود، مستقیم بین استان ها مبادله می شود. از طرفی چون تخلیه و بارگیری نمی شود، ضریب ایمنی مرسولات بالاتر رفته، در هزینه و زمان صرفه جویی و سرعت سیر امانات پستی افزایش یافته است.
سبحانی فر همچنین به خرید تجهیزات برای صیانت از امانات تاکید و از تجهیز مراکز تجزیه ومبادلات به تعداد 4000 دستگاه ترولی و 7000 باکس حمل امانت می گوید.
انجام اقداماتی چون هوشمند سازی پاسخگویی به مشتریان و تجهیز مرکز تجزیه ومبادلات تهران به بزرگترین سورتینگ خاورمیانه ازجمله دیگر مواردی است که در این شرکت در حال انجام است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 204
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران