به گزارش پایگاه بانک و صنعت، چهارمین سمینار ملی بازاریابی، فروش و مدیریت کسب و کار، با حمایت طلایی بانک سرمایه و با سخنرانی افتتاحیه بیرانوند، مدیر عامل این بانک در روز جمعه مورخ اول اسفندماه در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار گردید.
بیرانوند در سخنرانی خود افزایش سه برابری نرخ ارز در سنوات گذشته و به تبع آن افت بهای ریال را موجب فراهم آمدن زمینه ای برای به حراج گذاشتن ریال و تبدیل شدنش به کالا عنوان نمود.
مدیر عامل بانک سرمایه در فراز دیگری، اقتصاد ایران را مبتلا به «دیابت نقدینگی» دانست و در تشریح آن عنوان نمود که علی رغم وجود نقدینگی سرگردان در شریان های اقتصاد، واحدهای تولیدی و خدماتی از جذب این نقدینگی ناتوان اند.
وی در ادامه، یکی از راهکارهای برون رفت از بحران افزایش نقدینگی و مهار آن را رویکرد گسترده به کارت های اعتباری دانست.
بیرانوند خطاب به فعالان اقتصادی، یکی از اولویت های اصلی بانک سرمایه در سال آتی را عقد تفاهم نامه های چندجانبه با شرکت های تولیدی و خدماتی عنوان نمود تا به این طریق، جامعه هدف یعنی فرهنگیان که سهامداران عمده بانک سرمایه هستند، با استفاده از کارت های اعتباری تخفیف دار از خدمات شرکت های مذکور استفاده نمایند.
گفتنی است پس از خاتمه سخنرانی بیرانوند، لوح سپاس با عنوان «برترین بانک در حوزه مشتری مداری از سوی گروه مدیریت و بازاریابی ایران» از سوی برگزارکنندگان همایش به مدیر عامل بانک سرمایه اهدا شد.
در ادامه این گزارش آمده است، در اختتامیه این همایش نیز حاجی مزدارانی، معاون مالی و اداری بانک سرمایه در سخنانی وضعیت کنونی بانک ها در زمینه تخصیص منابع و مطالبات معوق گسترده را ناشی از وضعیت رکود تورمی و ناتوانی بنگاه های تولیدی و خدماتی در بازپرداخت تسهیلات به بانک ها عنوان نمود.
وی نرخ های دستوری سود سپرده را نیز یکی از عوامل گریز منابع از بانک ها و به جریان افتادن آن ها در بازارهای غیرمولد دیگر و در نتیجه افزایش نقدینگی برشمرد.
اداره روابط عمومی و بازاریابی