مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به کارکرد گسترده ریال دیجیتال در ارتباط با دستگاه های پذیرنده- Pos، این نکته را به رؤسای شعب حاضر در نشست یادآورد شدند؛ در آینده ای نزدیک، تمام بانک ها و مجموعه های همتا سعی بر آن خواهند داشت که دستگاه های پذیرنده خود را به این امکان مجهز سازند و به طبع، بانکی در جلب مشتریان موفق تر خواهد بود که از هم اکنون دستگاه های پذیرنده (Pos) بیشتری را به جامعه هدف، معرفی و در اختیار آن گذاشته باشد. از همین رو، شایسته است، همکاران شبکه شعب ضمن آشنایی با کاربرد، قابلیت و مزایای ریال دیجیتال، این امکان را به مشتریان معرفی کنند تا ضمن بهره مندی مشتریان از این خدمت، جذب منابع نیز به عنوان مهمترین فعالیت شعب، محقق گردد.
دکتر اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از محصول چک الکترونیکی- چکاد اظهار داشتند: نگاه ما در مسیر پیش رو، باید بر این اصل شکل بگیرد که مشتریان، به ویژه مشتریان جوان، به سمت ابزار دیجیتال روی می آورند. بر همین اساس، هر بانکی که بسترها و زیرساخت های آن را فراهم کند، در عرضه این قبیل محصولات نیز موفق تر عمل خواهد کرد. از همین رو باید ضمن برنامه ریزی و حرکت به سوی بانکداری دیجیتال، بسترهای لازم را هدف گذاری کرده و گسترش دهیم. در حال حاضر با توجه به ورود دیگر بانک ها در عرصه ریال دیجیتال، راه اندازی این محصول، گام نخست به شمار می رود و آن چه حائز اهمیت است، توسعه و نگه داشت این خدمت و محصول می باشد.
ایشان با بیان این که بانک آینده نوزدهمین بانک در به کارگیری سامانه چکاد و چک الکترونیکی است، افزودند: این به آن معناست که حدوداً 12 بانک هنوز به این بخش ورود نکرده اند. با چنین رویکردی باید علاوه بر معرفی این محصول و تلاش در راستای آشنایی هر چه بیشتر مشتریان با این امکان، همکاران فعال در حوزه کسب وکار نیز ابزار و ملزومات این محصول را در جامعه فراهم آورند.
مدیرعامل بانک آینده در ادامه با اشاره به عملکرد شعب ارزی بانک، سودآوری پایدار را در گرو فعالیت ارزی، بازاریابی و شناسایی مشتریان فعال در حوزه واردات کالا و خدمات دانستند و ضمن تأکید بر اهمیت بحث ثبت سفارش اظهار داشتند: این گونه فعالیت ها، پکیج (بسته ) کاملی را شکل می دهد که دربرگیرنده منابع ارزی و ریالی؛ درآمدهای مشاع و غیرمشاع و خدمات کارمزدی از جمله ضمانت نامه تعهد پرداخت گمرکی، خواهد بود.
مدیرعامل بانک در پایان سخنان خود بر ضرورت تعامل و ارتباط مستقیم مدیریت امور بین الملل بانک با شعب ارزی، تأکید کردند و تعامل دوسویه و توجه و ترتیب اثر دادن به نقطه نظرات و پیشنهادهای دو طرف را عاملی مهم در رفع موانع و طی مسیر به نحوی مطلوب دانستند.