به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش در این جلسه با بیان مطلب فوق، افزود: بازرسی از واحدهای تولیدکننده محصولات و اقلام مرتبط با پیشگیری، بهداشت و درمان بیماری کرونا علت بخش عمده ای از این رشد مثبت بوده است.
وی تصریح کرد: 400 بازرس در 110 واحد به صورت گردشی تولید این اقلام را مورد بازرسی و نظارت دارند.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه موضوع ستاد لجستیک کرونا نیز بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفته است، گفت: بازرسان پرتلاش و خدوم سازمان در این شرایط سخت به صورت دلسوزانه موضوعات مرتبط با احتکار ماسک و دستکش را شبانه روزی پیگیری کردند تا سودجویان برای مردم مشکل به وجود نیاورند.
فعالیت بیش از 6 هزار ناظر افتخاری
تابش در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ناظران افتخاری اشاره کرد و افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبادرت به اجرای طرح توسعه و ارتقاء فعالیت ناظران افتخاری در کشور کرده است که هم اکنون بیش از 6 هزار ناظر افتخاری در این طرح با سازمان، همکاری تنگاتنگ دارند.
وی همچنین در خصوص انجمن ها و تشکل ها نیز بیان کرد: بر تشکیل انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان نظارت داریم و یک انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به صورت ملی، 18 انجمن استانی و 194 انجمن شهرستانی در کشور وجود دارد که برای حضور فعال انجمن ها در کارگروه تنظیم بازار پیگیری های لازم به عمل آمده است.
عملیاتی شدن 5 سامانه الکترونیکی در سازمان حمایت
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص موضوع سامانه ها نیز اضافه کرد: 5 سامانه داریم که چهار سامانه آن تکلیفی و یک سامانه مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد که هر پنج سامانه عملیاتی شده است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تمام تکالیف سامانه خود را انجام داده است.
تابش همچنین بر موضوع هوشمندسازی نظارت ها تاکید کرد و گفت: این موضوع را در دستور کار داریم که تکمیل سامانه ها نیز در همین راستا بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: روزانه قیمت 100 قلم کالا را به صورت منظم در سامانه 124 برای اطلاع مصرف کنندگان قرار می دهیم.
ثبت بیش از 520 هزار انبار در سامانه جامع انبارها
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: سامانه انبارها نیز عملیاتی شده است و بیش از 520 هزار انبار تحت پوشش این سامانه قرار دارد.
تابش ادامه داد: سامانه سیمبا یا مدیریت بازرسی از ابتدای مردادماه به صورت عملیاتی در حال فعالیت است و از این تاریخ تمامی پرونده ها به صورت الکترونیکی به تعزیرات فرستاده می شود که در این راستا 37 هزار پرونده را ارسال کردیم.
وی به سامانه گارانتی اشاره کرد و گفت: ثبت شناسنامه، مدیریت خدمات، رتبه سنجی و اعتبار سنجی در این سامانه انجام می شود و احصاء کالای قاچاق از طریق این سامانه امکان پذیر است و این سامانه تنها سامانه رتبه بندی می باشد.
رضایت 75 درصدی مردم در رسیدگی به شکایات
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین به سامانه 124 ویژه دریافت شکایات اشاره کرد و افزود: زمان رسیدگی به پرونده ها 3 تا 4 روز شده است و 75 درصد رضایتمندی در رسیدگی به شکایات وجود دارد.
گفتنی است که مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت در سالن جلسات ساختمان شهید الهی این وزارتخانه برگزار شد.
در این جلسه که اکثریت اعضای مجمع حضور داشتند، گزارشی از عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1398 ارایه شد.
همچنین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مورد صورت های مالی سال منتهی به 29 اسفند 1398 نیز ارایه گردید و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.