به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران درباره آخرین وضعیت عرضه اولیه سهام شرکت ها در فرابورس گفت:مهمترین موضوع در عرضه های اولیه، شناخت فعالان بازار از این شرکت ها است و با توجه به استقبال بازار از شرکت های جدید لازم است معرفی بهتری از برنامه ها و استراتژی های آنها به سهامداران انجام شود. به همین منظور جلسات معارفه شرکت های جدید در بازار معاملاتی فرابورس با عنوان "یک دیدار؛ یک عرضه" در محل شرکت فرابورس برگزار می شود.
وی افزود: همچنین درحالی تاکنون در بحث شفافیت شرکتها به مولفه ارتباط با سرمایه گذاران کمتر توجه شده که یکی از مهمترین برنامه های فرابورس تقویت این مولفه در کنار دو رکن قابلیت اتکای اطلاعات و به موقع بودن انتشار در کدال است.
مدیرعامل فرابورس ایران درباره نقش عرضه های اولیه در رونق بخشیدن به بازار بورس گفت: به دلیل منافعی که عرضه های اولیه دارد و استقبال سهامداران، عرضه های اولیه می تواند به رونق بخشی در این بازار کمک کند.
هامونی همچنین به مزایایی ورود شرکت به بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: ورود شرکت ها به بازار بورس و فرابورس مزایایی را نیز برای شرکت ها به دنبال دارد و سبب می شود فعالیت آنها با شفافیت بیشتری انجام شده و تسهیلات بیشتری را نیز دریافت کنند.
وی درباره شرایط عرضه اولیه شرکتها بیان داشت: زمان عرضه اولیه با توجه به اینکه شرکت ها چه زمانی اطلاعاتشان را تکمیل می کنند، مشخص می شود و در سال گذشته شرکتهایی که تمامی اطلاعاتشان تکمیل بوده و فرآیند را تا انتها انجام داده اند و منتظر عرضه اولیه بوده اند که ما نیز با توجه به شرایط بازار سرمایه در اولین فرصت عرضه اولیه را انجام داده ایم.
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: طی 6 ماه گذشته وضعیت بازار به گونه ای بوده که استقبال خوبی در عرضه اولیه داشته ایم و این استقبال به حدی بوده که فرابورس را به سمت هفته ای یک عرضه سوق داده است همچنین در این شرایط رویکرد شرکت فرابورس این است که به سمت عرضه های اولیه مهمتر و عظیم تر برود.
هامونی در پایان عنوان داشت: تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط، ورود صندوق سرمایه گذاری به بازار ، تغییرات در بهبود فرآیندهای بازار پایه و ایجاد معاملات متفاوت و کاراتر از جمله اقدامات مهم شرکت فرابورس در سال جاری می باشد.