پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353074 تاریخ : 1397/05/04-12:32:52
,11,22,
آغاز مطالعه برای اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان مطرح کرد:

آغاز مطالعه برای اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در حال مطالعه برای اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین چراغی درباره طرح های توسعه ای که برای بنادر استان گیلان در نظر گرفته شده است، افزود: تا پایان سال 99 ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان گیلان به 15 میلیون تن می رسد. همچنین هدف گذاری شده تا زیرساخت های گردشگری دریایی برای 100 هزار نفر فراهم شود.

وی با بیان اینکه بندر انزلی از 10 پست اسکله  به 20 پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری 17 میلیون تن کالا خواهد رسید، اظهارداشت: فعال سازی بنادر کوچک یکی از اهدافی است که در استان گیلان پیگیری می شود. چنین طرح هایی برای جابجایی کالا و مسافر و اجرای طرح های گردشگری بسیار سودمند است.

چراغی درباره استفاده از ظرفیت های بندر انزلی، یادآور شد: باید از ظرفیت ترانزیت شمال-جنوب به خوبی استفاده کرد. با توسعه ترانزیت بخش خصوصی و ترانزیت کالا کشورهایی چون سوریه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی آفریقا به بندر انزلی که با وجود تفاهم نامه کالاهای ترانزیت هند به روسیه بسیار مهم است می توان ظرفیت مناسبی برای بنادر ایران به خصوص انزلی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در حال مطالعه برای اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور هستیم، متذکر شد: بسیاری از محصولات کالاها نظیر غلات زیر ساخت حمل و نقل و انتقال چند وجهی را می طلبد و این اتصال مزیت رقابتی جدیدی بوجود می آورد که بتوانیم رقابت پذیری بیشتری برای بندر انزلی ایجاد کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه روش های حمل و نقل در دنیا تغییرات اساسی داشته است و امروز در تجارت بین المللی، حمل و نقل لجستیک موضوعی زنجیره ای است که در بنادر مطرح می گردد، عنوان کرد: پسکرانه یک محدودیت محسوب نمی شود و بندر انزلی  با 140 هکتار اراضی پسکرانه و 20 پست اسکله با قابلیت انجام تا 17 میلیون تن کالا، آمادگی انجام خدمات بندری را دارد.

وی در خصوص تراتزیت در کشور گفت: ترانزیت در کشور یک موضوع عمومی است و فقط محدود به بندرانزلی و بنادر نیست و مشکل اساسی برای عدم استفاده درست از ظرفیت های ترانزیت، وجود سازمان های متعدد در بحث امور ترانزیتی است به گونه ای که برای عبور هر واحد کالا از بنادر شمال یا جنوب 18 سازمان باید این واحد کالا را بررسی و تایید کنند.

وی افزود: با توجه به قوانین مناطق آزاد در هر کشور می توان جریان تجاری صادرات و واردات در بنادر را تسهیل کرد و ما در بندرانزلی با وجود منطقه آزاد اگر بتوانیم در راستای هم افزایی سازمان های حمل و نقل کالا قوانین مناطق آزاد را بکار بگیریم موفق عمل کرده ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خصوص بحث صنعت گردشگری گفت: با هدف ایجاد و اتصال مارینا از بنادر آستارا-تالش-انزلی و بندر انزلی -بندر کاسپین- بندر چمخاله می توان خطوط دریایی مسافری ایجاد کرد که هم گردشگری دریایی اقتصادی شود و هم بخشی از حمل و نقل جاده ای منفصل از راه ها شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 204
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران