به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، در این مراسم علی کمالی مدیر شعب استان فارس از نقش مردم مناطق عشایری و روستایی طی انقلاب و دفاع مقدس و همچنین تاثیر این بانک در ارایه تسهیلات رفاهی در مناطق کم برخوردار استان سخن گفت و در این باره افزود: در آستانه 80 سالگی تاسیس بانک مسکن برحسب وظیفه اجرایی که باید شرایط رفاهی برای مردم استان که در واقع سپرده های آنها در نزد بانک است ایجاد کنیم، هیأت مدیره بانک مسکن تصمیم بر احداث یک واحد آموزشی در فارس نیز گرفت که با تبادل نظر با اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، روستای خانه خمیس سفلی انتخاب شد که امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی آینده آماده بهره برداری شود. وی همچنین تشریح کرد : البته در زمینه خدمات رسانی به مردم ما پیشتاز هستیم که در این راستا فقط 36 هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات کم بهره این بانک احداث شده و حدود 60 درصد تسهیلات ساخت مسکن در فارس را بانک مسکن فراهم ساخته که مورد تایید و تکریم مسوولین استان نیز بوده است .
کمالی عنوان نمود : از آنجا که بانک مسکن طی سال های اخیر بیش از 18 پروژه احداث مدرسه را در دستور کار قرار داده است ، از این تعداد 10 باب مدرسه تا کنون در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسیده است.
نجفی مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نورانیت وجود خیرین مدرسه ساز که عشق به انسانیت در چشمان آنها می درخشد، خاطرنشان کرد : دو عنصر در وجود خیرین به هم گره خوردند که با گذر ایام هرگز فراموش نشده و از بین نمی ورند، عنصر اول، عاطفه، محبت، اخلاق، گذشت و کار نیک وعنصر دوم بصیرت، معرفت و آگاهی که نتیجه آن، این اعمال خیر ی است که امروزه شاهد آن هستیم که استان را از حیث مدرسه سازی در سطح ممتازی در کشور قرار دادید، که زبان قاصر از ستایش بوده و مکنونات قلبی قادر به تکریم از این خیرین نیست.
مدیر کل آموزش وپرورش با تقدیر از همت مسوولین بانک مسکن استان گفت : علی رغم تعریف ظاهری که بانکها باید مرکزاقتصادی و مالی باشند ، گرایش آنها به امور اجتماعی وفرهنگی بیانگر تعهد اجتماعی و مسوولیت قلبی است که بجای تمایل به سود دهی ، بدنبال مسایل معنوی و ترویج سواد ودانش هستند، که این امر نیز با عث افتخار بوده و خوشبختانه در حال ترویج است.
نجفی با اشاره به پیشرفت های علمی و اجتماعی فرزندان روستای خانه خمیس که در پرتو توجه به علم ودانش از سوی اهالی محقق شده تاکید کرد : وجود دهها وکیل و حقوقدان و معلم در این روستا نشانگر پویایی و قابلیت دانش است که مردم دریافتند ترقی فرزندان، در گرو توجه به آموزش وپرورش است و برخلاف برخی مناطق که در آنها خبری از تلاش و تکاپو در راستای آموزش نیست، در اینجا سعی و کوشش برای علم آموزی می درخشد و از طرفی حق دانش آموزان است که در مدارس بهینه و باکیفیت تحصیل نمایند که ساخت آنها با استاندارد های امروزی، به تنهایی از عهده دولت بر نمی آید و همت، اهتمام خیرین را می طلبد که در این راستا بخش عمده ای از مدارس را مردم و نهادها خارج از آموزش و پرورش ساختند که جای تجلیل و تکریم از آنها را دارد.