پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447094 تاریخ : 1397/11/06-15:39:35
,10025,
اعطای لوح تقدیر جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت به بیمه پاسارگاد

اعطای لوح تقدیر جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت به بیمه پاسارگاد

سومین کنفرانس ملی فرهنگ‌سازمانی با حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی و همچنین مراسم اعطای سومین جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت، در تاریخ 2 و 3 بهمن، با حمایت بانک‌پاسارگاد و در دانشگاه خاتم برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد، تقدیرنامه کنفرانس ملی فرهنگ ‌سازمانی با حمایت از تولید ملی به شرکت بیمه پاسارگاد اعطا شد. این قدردانی به پاس تلاش بی شاعبه بیمه پاسارگاد در راستای ایفای تعهدات، اقدامات انسان دوستانه و عملکرد مناسب در زمینه مسئولیت های اجتماعی ، به این شرکت اعطا شده است.

در این کنفرانس که با حضور استادان و کارشناسان، دانشجویان و فعالان حوزه فرهنگ‌سازمانی برگزار شد، مطالب بسیار کاربردی توسط مدیران و استادان در خصوص موضوع کنفرانس، پژوهش‌های صورت گرفته و تجربیات سازمان‌های مختلف در این حوزه مطرح شد. همچنین در بخش اختتامیه، مراسم اعطای سومین جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهور: نیازمند یک تحول اساسی در رفتارهای سازمانی دستگاه‌های دولتی هستیم

دکتر جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن اشاره به لزوم ایجاد تغییر اساسی در مبانی و ارزش‌ها در نظام‌های اداری گفت: باید پس از ایجاد تغییرات اساسی در نظام‌های اداری، متناسب با تغییراتی که در این مبانی و نوع نگاهمان به مسائل داریم، به سراغ این برویم که در راستای ارزش‌های سازمانی و رفتارهای جمعی برنامه‌ریزی کنیم. وی ادامه داد: در تمام حوزه‌ها بخش دولتی بزرگ‌ترین سازمان‌ها را دارد و تمام سازمان‌های دولتی به‌صورت روزمره در رفتارهای بنگاه‌های خصوصی ما اثر می‌گذارند و تمام اجزای اقتصاد و سازمان‌هایی که در حوزه‌های غیردولتی کار می‌کنند را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از این رو اگر بهبود رویه‌ها و رفتارهای سازمانی و نیروی انسانی در بخش دولتی اتفاق نیفتد، خیلی ساده نیست که در بخش خصوص برخی از تلاش‌ها به نتایج نهایی برسند.

رئیس هیأت‌امنای دانشگاه خاتم: یک مسئول، در هر سمتی باید پاسخگو باشد

حضرت آیت الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد رییس هیأت‌امنای دانشگاه خاتم در این مراسم با اشاره به مفهوم فرهنگ و مسئولیت‌های اجتماعی گفت: ابونصر فراهی شاعر و ادیب در کتاب خود، معنای کلمه «ادب» در عربی را به کلمه «فرهنگ» در فارسی ترجمه کرده‌است. او معتقد است فرهنگ یعنی آداب. در مقابل تمدن که تجسم آداب است. وی ادامه داد: فرهنگ مسئولیت‌های اجتماعی یعنی آنکه ما باید چه کنیم که احساس مسئولیت برای مدیران کشور ما یک فرهنگ شود؟ طبق نظر کانت، اخلاق اجتماعی بدان معناست که فکر کنید که اگر این کاری که قصد انجام آن را دارید، بقیه هم به همین صورت انجام دهند، چه می شود؟ وی در تعریف مسئولیت افزود: مسئول کسی است که آماده است به سؤالات پاسخ دهد. مسئول یعنی کسی که آماده است خوانده باشد و یک ملت در مقابل او خواهان باشد. مسئول کسی است که آماده باشد پس از قبول مسئولیت، تمام ملت حق دارند از او بازخواست کنند. ما باید کاری کنیم که این حس در این کشور تبدیل به یک قاعده شود که هر کس سمتی قبول می‌کند آماده باشد به سؤالات ملت ایران پاسخ بدهد.

عضو کمیته علمی کنفرانس: مسئولیت‌اجتماعی در هر سازمان باید تبدیل به فرهنگ شود

دکتر فیروزه خلعت‌بری اقتصاددان و عضو کمیته علمی کنفرانس با نگاهی به پیشینه مفهوم مسئولیت اجتماعی مدیریت گفت: ساماندهی مفهومی یعنی گسترش تفکر مسئول بودن، جلب توجه سازمان به اهمیت موضوع، انتخاب الگوی برازنده برای نمایش مسئولیت‌اجتماعی و جانمایی این الگو در درون راهبرد یک سازمان از وظایف مدیر است. بنابراین مدیریت هر سازمان نخستین گروهی است که در هر سازمان باید مسئولیت‌اجتماعی را در زمره وظایف خود قرار دهد و در مقابل آن پاسخگو باشد.

دکتر خلعت‌بری ادامه داد: یک مدیر وظیفه دارد تفکر مورد نظر خود را بفهمد، درک کند، گسترش دهد و به عنوان یک رویه در سازمان خود ترویج دهد. سرمایه‌انسانی باید آن تفکر را بپذیرد و با مدیر همدلی کند. نه به دلیل قانون بلکه به صورت یک باور در درون او نهادینه شود. به همین دلیل هم است که بحث فرهنگ به میان می‌آید. وی افزود: انتخاب الگوی مسئولیت‌اجتماعی در سازمان باید از میان الگوها باشد. مدیریت باید الگوی برازنده‌ی خود را انتخاب کند و الگوی انتخاب شده را در میان وظایف سازمان جانمایی کند. در اجرا نیز باید نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها وجود داشته‌باشد و گام به گام ارزیابی شود. وی در ادامه به نظریه‌ها و نگرش‌های مطرح شده در این خصوص اشاره کرد.

ایران: بزرگ‌ترین سرمایه‌ بانک‌پاسارگاد، فرهنگ‌سازمانی و سرمایه‌انسانی آن است

دکتر مجید قاسمی رئیس انجمن مدیریت ایران و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس در خصوص جایگاه سرمایه‌انسانی در تقویت قدرت اقتصاد مقاومتی سخنرانی کرد. وی با اشاره اهمیت سرمایه انسانی در سازمان‌ها گفت: موضوع سرمایه‌انسانی، اساسی‌ترین بحث در مدیریت و مهم‌ترین عامل موفقیت در هر سازمانی است. این بحث در سطح ملی بسیار حائز اهمیت است. چراکه یک ملت با فرهنگ می‌توانند اهداف ملی را بهتر پیش ببرند. وی با اشاره به این موضوع که قطعا فرهنگ‌سازمانی و سرمایه‌انسانی که دو مقوله جدایی‌ناپذیر از هم هستند، از زمان پیدایش و فعالیت بانک پاسارگاد، بزرگ‌ترین سرمایه این بانک‌ ‌است ادامه داد: مقاومت بنگاهی، توانایی بنگاه در پیش‌بینی است. در حقیقت توانایی در پیش‌بینی ضربه‌ها، آماده‌سازی برای مقابله با ضربه‌ها، نشان دادن واکنش نسبت به این ضربه‌ها و برقراری تعامل برای سازگارسازی بنگاه با این ضربه‌ها است. ضربه‌هایی که می‌توانند همواره ما را تهدید و توانایی رقابت ما را زائل کنند که در نهایت به نابودی ما ختم خواهد شد. این مفاهیم برگرفته از اقتصاد مقاومتی هستند. امروز شاهد هستیم بسیاری از بنگاه‌های مطرح و بزرگی که پیش از این بخش وسیعی از بازار را در اختیار داشته‌اند، دیگر مطرح نیستند و با شکست مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد دلیل آن این است که این بنگاه‌ها نتوانستند خود را برای مقابله با ضربه‌ها آماده کنند.

رییس دانشگاه خاتم افزود: به‌عنوان مثال رقابت، یک ضربه‌ است که دائما در حال مشت زدن به سازمان است. مدیران ما در بانک‌پاسارگاد همواره مراقب این هستند که از بازار رقابتی ناسالم پولی که ایجاد شده‌است ضربه نخورند. در این مسیر حتی یک روز را نیز نبایند از دست بدهند چون مشخص نیست که در آینده بتوانند آن یک روز را جبران کرده و از آسیب‌های احتمالی آن جلوگیری کنند.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد تصریح کرد: خواسته‌ی یک بنگاه مقاوم، بازگشت به بالندگی و تداوم فعالیت توأم با قدرت رقابت ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن است. توانایی واکنش به چالش‌های متفاوت، توانایی پیش‌بینی ضربه‌های مخرب ساخت و هویت بنگاه، توانایی یادگیری از تجربه‌ها و توانایی مشاهده و ارزیابی دقیق رخدادها از ویژگی‌های هر سازمان مقاومتی است که همگی توسط سرمایه‌‌انسانی صورت می‌گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران