پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589040 تاریخ : 1400/06/30-17:13:28
,15,
اعتماد مردم سرمایه پست است / برنامه هوشمندسازی پست باید به سرعت انجام شود

وزیر ارتباطات در بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات پست؛

اعتماد مردم سرمایه پست است / برنامه هوشمندسازی پست باید به سرعت انجام شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، افزود: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به عنوان لجستیک نقش کلیدی و حیاتی دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (دوشنبه) عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست از نزدیک در جریان فرآیند های تجزیه و مبادلات بسته های پستی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات در این بازدید در جمع مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت ملی پست ایران با تقدیر از زحمات مجموعه کارکنان پست در ایام کرونا، گفت: امروز اهمیت کار پست نسبت به گذشته بیشتر از هر زمان شده است.

وی با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، افزود: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به عنوان لجستیک نقش کلیدی و حیاتی دارد.

زارع پور با تأکید به اینکه پست باید هوشمند شود، تصریح کرد: برای حفظ این سرمایه ملی، پست باید به سمت هوشمند سازی حرکت کند و در غیر این صورت به راحتی حذف می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات دیگر کشورها برای هوشمند سازی مفید است، افزود: با استفاده از این تجربیات و نیروی انسانی موجود باید هوشمند سازی پست به سرعت انجام شود.

وزیر ارتباطات به ارائه خدمات نیابتی پست به مردم اشاره کرد و گفت: این خدمات باید به صورت جدی پیگیری شود چرا که هم برای پست و هم برای رفع مشکلات مردم مؤثر است.

وی یکی دیگر از اولویت های پست را تنوع در سبد خدمات خود عنوان کرد که عملیاتی شدن آن ضرورت دارد.

زارع پور به برنامه تکمیل دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاها اشاره کرد و گفت: هم زمان با ایجاد دسترسی های پرسرعت در روستاها پست هم باید برای ارائه خدمات در این بستر و توسعه اقتصاد در روستا برنامه ریزی کند.

وی به تکمیل برنامه نظام ملی آدرس گذاری مکان محور(جی نف)و اهمیت آن برای کشور تأکید کرد و با اشاره به خدماتی مانند ایمیل رسمی که در اکثر کشورها وجود دارد، افزود: برای ارتباط بدنه دولت با مردم از طریق پست الکترونیک رسمی می توانیم از ظرفیت پست برای رسیدگی به مشکلات کشور در این حوزه کمک کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سرمایه پست اعتماد مردم است، تصریح کرد: مردم داشته ها و اطلاعات خود را به پست می دهند و ما باید با دقت بیشتری این اعتماد چندین دهه ای را به عنوان یک سرمایه حفظ کنیم.

وی به عملکرد خارج از نظارت بخش هایی که اقدام به جابجایی مرسوله می کنند اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون شرکت ملی پست باید وظیفه نظارتی خود را در این حوزه اجرا کند تا در عین حفظ استقلال بخش های دیگر، یکپارچگی و حفاظت از حقوق مردم نیز رعایت شود.

زارع پور در پاسخ به درخواست مدیران پست برای بررسی تعرفه های مرسولات با توجه به افزایش تورم، تأکید کرد: درعین حال که باید قیمت ها به سمت واقعی شدن حرکت کند باید بررسی کرد که قیمت تمام شده هم با بخش خصوصی قابل رقابت باشد.

وزیر ارتباطات به مشکلات مربوط به پرداخت ها و سختی کار نیروهای پست نیز اشاره کرد و گفت: باید برای این موارد چارچوبی طراحی شود که مشکلات نیروی انسانی در این حوزه مرتفع شود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت ملی پست نیز گزارشی از عملکرد این شرکت در بخش های مختلف ارائه کردند و در ادامه با بیان چالش ها این حوزه، راه حل های خود را نیز پیشنهاد دادند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران