به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی، محمود شایان با بیان این که یکی از مهمترین ریسک های بانک ها، ریسک اعتباری است، گفت: کمیته بال به بانک ها توصیه کرده گزارش ها و اطلاعات موجود در سامانه اعتبارسنجی به عنوان مکمل سیستم های رتبه بندی داخلی به منظور شناخت مناسب از مشتریان اعتباری استفاده شود.
وی افزود: از سوی دیگر سامانه اعتبارسنجی عمدتا به بررسی تمایل پرداخت و رفتار اعتباری مشتری پرداخته و سیستم های رتبه بندی داخلی بانک ها توانایی بازپرداخت مشتریان را مورد توجه قرار می دهد.
معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران اظهار کرد: بهره گیری از این سیستم ها موجب دستیابی به شناختی کامل از مشتری و در نتیجه تصمیم صحیح در اعطای اعتبار به مشتری می شود.
وی تاکید کرد: بانک ملی ایران در صدد است با توانمندسازی منابع انسانی بخش اعتباری از یک سو و همچنین پیاده سازی زیرسیستم رتبه بندی داخلی متقاضیان اعتباری در سامانه جامع تسهیلات و تعهدات از سوی دیگر، اعتبارسنجی مطلوبی را در دستور کار قرار دهد.