پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584118 تاریخ : 1400/04/15-08:48:31
,10025,
اطلاعات بدهکاران بزرگ شرکت های بیمه ای درسندیکا و بیمه مرکزی وجود دارد

اطلاعات بدهکاران بزرگ شرکت های بیمه ای درسندیکا و بیمه مرکزی وجود دارد

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ،گفت:به جای اینکه شرکت های بیمه ای را موظف به ورود اطلاعات بدهکاران بزرگ را در سامانه کنیم که می تواند تبعاتی برای شرکت ها داشته باشد، تشکلی که وظیفه اینکار را دارد باید مسئولیت بپذیرد که آن موقع، همه شرکت ها می توانند انتفاع لازم را از این موضوع ببرند.

به گزارش بانک و صنعت، محمود دودانگه، گفت: اینکه تصمیم گرفته شود در بخش محدودی همانند صنعت بیمه با بدهکاران بزرگ برخوردشده و سامانه ای راه اندازی شود اقدام خوبی است اما زمانی موثر است که این سامانه با سامانه ملی مربوط به این موضوع ،مرتبط باشد.

وی،با بیان اینکه برای نتیجه موثرگرفتن از این سامانه نیاز به رویکردی یکپارچه درموردکلیت این موضوع در نظام بانکی واعتباری است، افزود: اگر نگاه این سامانه جزیره ای باشد به دلیل ارتباط سیستماتیک بخش های مختلف اقتصادی نمی شود انتظار بازخورد مناسبی را داشت.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، تصریح کرد:نمی توان انتظار داشت که مطالبه یک شرکت بیمه ای ازشخصی حقیقی یا حقوقی مورد توجه قراربگیرد ولی مطالبه آن شرکت از مجموعه ای دیگر مورد توجه نباشد.

دودانگه،بابیان اینکه برخورد با بدهکاران بزرگ باید به صورت مویرگی درکلیت اقتصاد مورد حمایت قراربگیرد، اظهارکرد: نظام بانکی و اعتباری، صنعت بیمه، بورس و مالیات همه باید با یک تصمیم یکپارچه درخصوص بدهکاران بزرگ اقدام وعمل کنند.

وی، معتقد است که اگر یک شرکت بیمه ای بخواهد بدهکاران بزرگ خود را در این سامانه وارد کند فضای یک طرفه ای ایجاد می شود ودراین رویکرد یک طرفه، شرکت های بیمه ای دچار مشکلاتی به لحاظ جذب کار و فرآیندهای بیمه گری می شوند.

یکی از وظایف سندیکا ایجاد رویکردی یکپارچه برای مواجه با بدهکاران بزرگ است

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، با اشاره به سیاست ها و استراتژی هر شرکتی برای مواجه با بدهکاران خود، گفت: هرشرکتی سیاستی منحصر به خود داردکه رویکردی شرکتی است و نیاز به سامانه ندارد.

دودانگه، افزود: دردرون هر شرکتی بیمه ای اطلاعات کامل از مطالبات شرکت وجود دارد و درقالب کمیته های مختلف درون شرکتی تصمیمات لازم برای اینکه این مطالبات وصول شود اتخاذ می شود که نهاد ناظر هم به این فرآیندها نظارت لازم را دارد.

وی،گفت: یکی از وظایف سندیکا ایجاد رویکردی یکپارچه برای مواجه با بدهکاران بزرگ است که هم صنعت بیمه بتواند با این بدهکاران مواجه شود و هم آنها نتوانند پرتفوی خودرا در صنعت جابه جا کنند.

دودانگه با بیان اینکه وظیفه سندیکای بیمه گران و بیمه مرکزی این است که جلوی هرگونه مخاطره و چالشی را که صنعت بیمه را دچار مشکل کند، بگیرد، افزود: این سامانه می تواند اینکار را انجام دهد و سندیکا هم می تواند در این موضوع کمک لازم را داشته باشد.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، گفت: اطلاعات سازمانی که به همه شرکت های بیمه ای بدهکاراست در سندیکا و بیمه مرکزی وجود دارد و خیلی خوب است که نوع مواجهه با این شرکت ها کاملا متفاوت باشد.

دودانگه، با بیان اینکه کل صنعت بیمه باید این شرکت ها را تحت فشار بگذارند، افزود: تحت فشار گذاشتن این شرکت ها از طرف یک شرکت خاص نباید باشد چون شرکت بدهکار رابطه خود را به لحاظ بیمه گری با این شرکت قطع کرده و با شرکت دیگری قرارداد می بندد که در نتیجه مشکل صنعت حل نمی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران