به گزارش بانک و صنعتبه نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، یکی از مهمترین اهداف راه اندازی سامانه «تهران من» را انجام همه تبادلات و پرداخت های خرد میان شهرداری و شهروندان عنوان کرد و افزود: از زمان راه اندازی این سامانه تا به امروز بسیاری از پرداخت های شهری شهروندان از این طریق انجام می شود به خصوص در بخش طرح ترافیک، «تهران من» و سایر پرداخت های مربوط به خودرو نسبت به گذشته کار را برای شهروندان خیلی راحت کرده است. به طوری هم اکنون 15 درصد عوارض خودرو به صورت آنلاین از سوی شهروندان پرداخت می شود.
او با اعلام اینکه هم اکنون در سامانه «تهران من» دو میلیون و 700 هزار کاربر با کدملی و سه میلیون خودرو ثبت شده است، گفت: تا پایان امسال قرار است 10 سرویس جدید به «تهران من» اضافه شود.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند، افزایش سرعت در دریافت خدمات و سهولت در انجام کارهای مرتبط با شهر و شهرداری را از مزایای سامانه و اپلیکیشن «تهران من» عنوان کرد و ادامه داد: نگاه این بوده که تمام سرویس هایی که در تهران ارایه می شود، یک مراجعه حضوری و یا یک تلفن اضافی به جایی را حذف کند. البته در طراحی سرویس ها هم کوشش کافی شده است و فقط باید به شهروندان بیشتر معرفی شود.
فرجود با تاکید بر اینکه «تهران من» باید به عنوان یک دارایی شهرداری به مردم شناسانده شود، توضیح داد: بسیاری از سرویس ها در «تهران من» نوپا هستند و شاید هشت ماه از عمرشان گذشته بنابراین هنوز زود است که درباره میزان استقبال شهروندان از آن ها قضاوت کرد.
او ارایه سرویس پارک حاشیه ای در «تهران من» را مثال زد و گفت: شهروندان می توانند در این سامانه ضمن مشاهده جزییات هزینه های مربوطه، به راحتی محل های پارک حاشیه ای را پیدا کنند و بدین صورت از ترددهای متعدد برای یافتن جای پارک کاسته خواهد شد.