به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت خسرو فرحی اضافه کرد: باجههای نمایندگی پستبانکایران بهعنوان شرکای تجاری این بانک به شمار می روند و هیچگاه منافع آنان را نادیده نمی گیریم؛ بلکه درصددیم فعالیتهای آنها را با استقرار نرمافزار جدید و جامع بانک بیش از گذشته توسعه و گسترش دهیم.
وی توضیح داد: افتتاح حساب در باجههای نمایندگی روستایی به شکل سیستمی و برخط (آنلاین) همانند گذشته انجام می شود و مسئولان باجهها نیز از مزایای آن بهرهمند می شوند اما همسو با ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقررات مبارزه با پولشویی باید مشتریان برای تایید نهایی حساب با هدف حفظ امنیت یک بار به شعبه ناظر بر باجهها مراجعه کنند و احراز هویت شوند.
به گفته وی، از آن پس مشتریان می توانند از طریق باجههای نمایندگی بدون مراجعه به شعبه، همه عملیات بانکی خود را بهصورت لحظهای و برخط انجام دهند. البته درآمد حسابهای گشوده شده برای مسئولان باجههای نمایندگی محفوظ است.
وی تاکید کرد در آینده نزدیک با توجه به بهرهبرداری از نرمافزار یکپارچه در باجههای نمایندگی بانکی خدمات و تنوع آن در شعبه ها و باجهها بویژه درسطح روستاها توسعه کمی و کیفی می یابد.
مدیرعامل پست بانکایران بیان داشت: تجهیز باجههای نمایندگی بانک به دستگاههای خودپرداز (ATM)، کارتخوان (pos)، پایانه شعب (pinpad) با قابلیت واریز حواله های الکترونیکی به حساب مشتریان در سایر بانکها در همه کشور و ایجاد بزرگ ترین درگاه روستایی تجارب الکترونیک (IPG) از برنامههای مهم این بانک در بخش روستایی است.
فرحی افزود: تامین مالی طرحها و اعطای تسهیلات برای مشاغل خرد و متوسط از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک و حمایت از کسبوکارهای خرد برای ایجاد جریان معکوس منابع از شهرها به روستاها از دیگر برنامههای پستبانک ایران برای حمایت از روستاییان است.