به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، خبرگزاری موج در گزارشی ضمن گفت و گو با معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست به نقش پست در استقبال از نمایشگاه مجازی قرآن پرداخته است که متن آن در ادامه آمده است.
تجربه موفق برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در ارسال سریع و رایگان کتاب های خریداری شده توسط پست برای مشتریان؛ موجب استقبال مخاطبان از نمایشگاه مجازی قرآن کریم شده است.
بیش از 3 میلیون مراجعه در روز و آماده سازی نزدیک به هزار و 600 مرسوله تا ظهر روز سوم در نمایشگاه قرآن نشان می دهد که امکانات ایجاد شده برای مردم قابل توجه بوده است.
از طرفی حضور 545 ناشر در این نمایشگاه ظرفیت بالای خدمات رسانی به علاقه مندان را نشان می دهد.
با وجود دامنه گسترده ای از کتاب ها در این نمایشگاه پیش بینی می شود که 200 هزار مرسوله پستی به مشتریان تحویل داده شود.
یکی از مزیت های این نمایشگاه این است که به صورت 24 ساعته برگزار می شود و اگر در گذشته تنها تهرانی ها امکان استفاده بیشتر از نمایشگاه قرآن کریم را داشتند در شرایط کنونی با برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم همه مردم ایران می توانند از امکانات این نمایشگاه استفاده کنند.
در همین راستا معاون فنی وبازرگانی شرکت ملی پست گفت: "با توجه به حضور موفق پست در نمایشگاه مجازی کتاب در بهمن سال گذشته و تجربه کسب شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت بار دیگر با شرکت ملی پست در راستای برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن همکاری کند، شرکت ملی پست نیز در راستای پیشبرد مقوله عدالت فرهنگی بحث لجستیک این رویداد را عهده دار شد."
حسین غضنفری در خصوص هزینه های مربوط به لجستیک نمایشگاه مجازی قرآن عنوان کرد: "هزینه پستی برای مشتریان نمایشگاه قرآن رایگان بوده و شرکت ملی پست به وزارت ارشاد که هزینه بسته ها را تقبل می کند 30 درصد تخفیف برای ارسال بسته ها داده است."
غضنفری با بیان اینکه عمده ناشرهای حاضر در نمایشگاه از تهران؛ مشهد و قم هستند اعلام کرد : "باجه های مخصوص نمایشگاه دراین سه شهر تعیین شده است."
وی ادامه داد :"برای نمونه به دلیل اینکه ناشران تهران در محدوده خیابان انقلاب تجمع دارند باجه های ثابت در همین محدوده قرار گرفته و باجه های سیار در مکان هایی که ناشران پراکنده هستند قرار دارند و سفارش ها از ناشرها جمع می شوند."
وی درباره مدت زمان ارسال امانات پستی در نمایشگاه مجازی قرآن گفت:"از زمان ثبت سفارش توسط مشتری تا بسته بندی و تبدیل به یک مرسوله پستی توسط ناشر حدود 2 تا 3 روز زمان می برد تا در سامانه پست قبول شود. به محض ثبت مرسوله، پیامکی برای مشتری ارسال می شود که شامل اطلاعات زمان حدودی تحویل کالا و کد رهگیری است."
معاون فنی وبازرگانی شرکت ملی پست درباره مزیت های خرید از نمایشگاه های مجازی گفت:"در سالهای گذشته فردی که می خواست کتاب بخرد باید زمانی را برای خرید کتاب اختصاص می داد اما در نمایشگاه آنلاین نیاز به حضور نیست و این کتاب ها به صورت عادلانه برای همه مناطق کشور به طور یکسان در دسترس است."
غضنفری ادامه داد:" از آنجایی که امکان جستجو برای کتاب ها وجود دارد امکان انتخاب کتاب سریعتر و راحت تر بوده و از طرف دیگر وزارت ارشاد به همه کتاب ها 20 درصد تخفیف داده است."
وی اهمیت بسته بندی صحیح مرسولات توسط ناشران را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد:"با همکاری ناشران و رعایت استانداردهای بسته بندی عملکرد خوبی داشته باشیم."