پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518042 تاریخ : 1399/05/28-09:13:33
,2,
ارایه کارت اعتباری دیجیتالی بدون نیاز به حضور مشتری در شعب است

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد:

ارایه کارت اعتباری دیجیتالی بدون نیاز به حضور مشتری در شعب است

مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش ارزیابی عملکرد واحدهای صف این بانک که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت در این بانک گفت: بانک ملی ایران تنها بانکی در کشور است که این خدمت را بدون نیاز به حضور مشتری در شعب و به صورت کاملا الکترونیکی و دیجیتالی انجام می دهد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در این همایش که عباس شفیعی، کاووس ایرج پور و فرید موسوی از اعضای هیات مدیره بانک، معاونین بانک، روسای ادارات امور شعب، حوزه ها، ادارات کل و روسای شعب و شعب مستقل نیز حضور داشتند، با بیان اینکه ارایه کارت اعتباری دیجیتالی در ازای توثیق سهام عدالت خواسته دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی است، افزود: شرکت سپرده گذاری بورس باید همکاری تنگاتنگی با شبکه بانکی برای تحقق این امر داشته تا این اتفاق رقم بخورد. به عبارتی باید مجوز توثیق سهام عدالت به بانک ها داده شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام مرحله به مرحله در بانک ملی ایران در حال اجراست و خراسان جنوبی نیز به عنوان اولین استان برای اجرای طرح در کشور انتخاب گردیده و درمرحله بعدی دربقیه استانها عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار حدود شش میلیون نفر از هموطنان شبای بانک ملی ایران را برای انجام عملیات بانکی خود در سامانه سهام عدالت معرفی کرده اند که این افراد می توانند با دریافت کارت اعتباری دیجیتالی بدون نیاز به فروش سهام و در ازای توثیق سهام، نیاز مالی خود را تامین کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه پروسه انجام گواهی امضا، احراز هویت، اعتبارسنجی مشتریان و... بسیار زمان بر بوده اما این امور به صورت دیجیتالی انجام می شوند، ادامه داد: دارندگان سهام عدالت نزد بانک ملی ایران می توانند با این کارت اعتباری دیجیتالی از بیش از 4 هزار فروشگاه زنجیره ای افق کوروش و رفاه خرید کنند.

وی با بیان اینکه مشتریان می توانند درخواست خود برای دریافت کارت را از طریق نرم افزار ایوا ثبت و ارسال کنند، تاکید کرد: مهلت زمان تسویه یک ماه پس از اولین تراکنش خواهد بود و در صورت تسویه در موعد مقرر، نه تنها سودی تعلق نمی گیرد بلکه دارندگان کارت از پاداش خوش حسابی نیز بهره مند خواهند شد.

دو میلیون حساب فاقد شناسه شهاب هستند

حسین زاده درباره انسداد حساب های مشتریان فاقد کد شهاب از ابتدای شهریورماه نیز بیان کرد: بیش از دو میلیون حساب شناسه شهاب ندارند که دسترسی به این حساب ها پس از پایان مردادماه و در صورت عدم تکمیل اطلاعات ممکن نخواهد بود. شعب نیز باید نسبت به دعوت از صاحبان این حساب ها و دریافت اطلاعات در مدت زمان باقی مانده اقدام کنند.

وی با قدردانی از عملکرد واحدهای صف و ستاد بانک نیز عنوان کرد: همه واحدهای ستادی باید پشتیبان صف باشند و اصلا بدون واحدهای صف، ستاد معنا و مفهومی ندارد.

رعایت پروتکل های بهداشتی باید اولویت اصلی زندگی باشد

عباس شفیعی عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی بانک نیز با تاکید بر اینکه طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، ما حداقل ظرف یک سال آینده نیز درگیر این ویروس خواهیم بود، گفت: این روزها نمی توان درباره کرونا صحبت نکرد و ما باید سبک زندگی خود را بر این اساس تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه سختگیری در رعایت پروتکل های بهداشتی باید اولویت اصلی زندگی ما باشد، افزود: سه پروتکل شستن دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از تجمع تحت عنوان واژه شفا مورد تاکید ستاد مقابله با کروناست که باید مورد توجه قرار گیرند. اقدامات همکاران ما در بیمارستان بانک و ادارات امور شعب در این زمینه بسیار مناسب بوده و میزان درگیر شدن همکاران به این ویروس در محیط کار پایین است.

این عضو هیات مدیره تصریح کرد: باید رویکرد صیانت از کارکنان، صیانت از مشتریان و ادامه خدمت رسانی در مقابله و مبارزه با کرونا مورد توجه بانک ها باشد.

معاون پشتیبانی بانک همچنین با تاکید بر اینکه برای بهبود ترازنامه باید یک سری اقدامات از سوی هیات مدیره و ادارات امور شعب انجام شود، تاکید کرد: بخشی از این اقدامات به رهبری مدیرعامل همانند افزایش سرمایه انجام می شود و اقداماتی دیگر همانند جذب سپرده های ارزان قیمت، افزایش نرخ موثر، کاهش قیمت تمام شده پول و... باید مدنظر ادارات امور شعب باشند.

وصول مطالبات، اولویت اصلی بانک

کاووس ایرج پور عضو هیات مدیره و معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز در این نشست با بیان اینکه اگر گفتمان در بحث تملیک واحدهای صنعتی موثر نبود باید به سمت تملیک سایر وثایق برویم، اظهار کرد: وصول مطالبات بانک اولویت اصلی ما است و درباره شهرک های صنعتی نیز که هنوز خلع ید صورت نگرفته و پرونده مفتوح اجرایی نیز وجود دارد، بانک در جهت حمایت از تولید و در ازای بازگشت مطالبات خود از سوی پیمانکاران، امتیاز تملیک دوباره شهرک را باز می گرداند.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز بخشی از اسناد و مدارک به صورت فیزیکی نگهداری می شوند، گفت: باید اسناد و مدارک به صورت سیستمی ثبت شوند تا در صورت خدشه دار شدن دفاتر فیزیکی، اسناد به صورت سیستمیَ قابل استناد و اتکا در محاکم باشند.

فرید موسوی عضو جدید هیات مدیره بانک نیز در این نشست با ابراز خرسندی از خدمت در بانک ملی ایران گفت: مفتخر و خرسندم که به شبکه بانکی بازگشته ام و امیدوارم شاهد اعتلای نام بانک ملی ایران و تحقق اهداف سازمانی آن باشیم.

در این همایش شاخص های قیمت تمام شده پول، گشایش اعتبارات و بروات اسنادی، خرید دین، هزینه بهره ای پول و... مورد ارزیابی قرار گرفتند.

همچنین حسن مونسان معاون شعب، محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل، هادی سالار خیلی معاون برنامه ریزی و تحول، رضا انواری رییس اداره کل مبارزه با پولشویی، موسی اسلامیان سرپرست اداره کل بازرسی و حسابرسی، شهریار سعادت رییس اداره کل کارپردازی، مختار محمدی رییس اداره کل حسابداری و بودجه، اسحاق یوسف نژاد رییس اداره کل حقوقی و دعاوی نیز مسایل خود را مطرح کردند.

در پایان این نشست از عملکرد برتر ادارات امور شعب سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و همچنین حوزه های برتر شهریار غرب تهران، بستک هرمزگان و گناوه بوشهر تقدیر شد. همچنین شعب بورس، فردوسی و میرداماد به عنوان شعب برتر بانک معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران