به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بیمه ملت؛ در مقدمه این مقاله به موضوع تحول دیجیتال و نقش آن در تحول سازمان اشاره شده است.
به باور محققان؛ امروزه تحول دیجیتال یکی از عناوین مهم در حوزه تحول سازمانی است و تحقق آن علاوه بر برتری فناورانه، مزیت راهبردی و رقابتی را به همراه دارد. تحول دیجیتال، اجرای نوآورانه فناوری های دیجیتالی باهدف تأثیرگذاری و بهبود مدل کسب و کار است.
نویسندگان بیان کردند این تحقیق یک پژوهش توصیفی-اکتشافی است و از جنبه هدف یک مطالعه کاربردی است. همچنین از جنبه روش جمع آوری و تحلیل داده ها، یک مطالعه آمیخته کمی-کیفی است. بنابراین، در گام نخست جهت شناسایی مولفه ها و ابعاد مدل، از بررسی مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با خبرگان استفاده شد. سپس جهت اعتبارسنجی مدل پژوهش، از رویکرد معادلات ساختاری و داده های مورد نیاز از پرسشنامه به دست آمده است.
بر اساس آنچه در این مقاله آمده است؛ چالش های پیاده سازی تحول دیجیتال در شرکت های بیمه را می توان در 5 دسته اصلی شامل چالش های راهبردی، فناوری، انسانی، اقتصادی و مشتریان دسته بندی کرد. هر یک از این دسته ها شامل مولفه های جزیی هستند که توجه همزمان به آنها می تواند پروسه پیاده سازی تحول دیجیتال در شرکت های بیمه را تسهیل کند.
بر اساس یافته های پژوهش اهمیت و اولویت این چالش ها به ترتیب عبارت اند از چالش های راهبردی، فناوری، انسانی، مشتریان و اقتصادی.
گفتنی است این مقاله در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «بهروز آرمان مهر» رئیس اداره تحول و نوآوری دیجیتال بیمه ملت و «بهاره یاوری» کارشناس درمان، به صورت سخنرانی در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «ارائه الگوی چالش های پیاده سازی و ایجاد بلوغ تحول دیجیتال در صنعت بیمه» روز یکشنبه 14 آذر 1400 از ساعت 10 تا 12 به صورت آفلاین در سالن بانو مجتهده امین ارائه شد.