به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیف الله ابوترابی افزود: از این بعد کارت هوشمند ملی به جای کارت بانک ملی قابل استفاده شده است، در گام نخست امکان استفاده از کارت هوشمند ملی در همه سرویس های ارائه شده در دستگاه های خود بانک و خود دریافت فراهم شده است و به زودی خدمات شعبه ای نیز قابل ارائه با کارت هوشمندملی فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اهداف از پیش تعیین شده برای استفاده از کارت هوشمند ملی قرار است انواع خدمات الکترونیکی در کارت هوشمند ملی تجمیع شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: بر همین اساس بسیاری از دستگاه های دیگر و به خصوص بانک ها تقاضای همکاری با سازمان ثبت احوال کشور برای استفاده از کارت هوشمند ملی را دارند که بعد از آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز این امر انجام خواهد شد.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصتها، کاهش بسیاری از هزینههای دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال 1391 آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ میشود. همچنین در این کارتها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
حدود 64 میلیون نفر افراد بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.