پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251734 تاریخ : 1395/09/24-14:32:32
,17,
آخوندی: حرکت به سمت بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه ها

آخوندی: حرکت به سمت بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: حرکت به سمت بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه ها ضروری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , باس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ با توجه به کمبود منابع مالی دولتی برای به ثمر رساندن طرح‌های عمرانی، ارتقاء سطح دسترسی انواع راه‌ها، بهره‌مندی از مدل‌های آزادراهی و استفاده از مالیات بر راه‌ها می‌توانیم به سمت بازار بورس و تامین مالی طرح‌ها از بازار سرمایه حرکت کنیم. 

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، محمد رحمتی رئیس هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه برگزار و خیراله خادمی جایگزین سعید محمد زاده شد.

اخوندی با تاکید بر اهمیت وظایف شرکت ساخت وتوسعه به عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های این وزارتخانه گفت: بخش اعظمی از تعهدات وزارت راه و شهرساری در حوزه احداث راه، راه‌آهن و آزادراه بر عهده شرکت ساخت است و احداث این طرح‌ها از طریق بودجه دولت کار بسیار دشواری است و این موضوع وزارتخانه را به سمت استفاده از منابع غیردولتی هدایت می‌کند.

وی بهره‌مند شدن از مدل‌های آزادراهی BOT ( ساخت ، بهره برداری و انتقال ) را در حوزه‌های راه و راه‌آهن مفید دانست و اظهار داشت : به منظور استفاده از این روش‌ها در احداث راه‌ و راه‌آهن لازم است ، خدمات بهتری در این حوزه‌ها تعریف شود و سطح سرویس‌دهی مورد بازبینی قرار گیرد.

آخوندی افزود: باید طرح‌های بزرگ عمرانی کشور را با افزایش سطح دسترسی از راه به بزرگراه و آزادراه به سمتی پیش ببریم که بتوانیم از منابع غیر دولتی برای تکمیل آنها استفاده کنیم وگرنه بودجه دولتی به تنهایی کافی نیست.

وزیر راه و شهرسازی ، مالیات‌ بر خدمات حمل و نقل را از دیگر راه‌های تامین هزینه پروژه‌ها دانست و گفت : استفاده از مالیات می‌تواند یکی دیگر از روش‌های توسعه شبکه راه‌ها غیر از منابع دولتی باشد.

وی با تاکید بر نقش مهندسی در طرح‌های عمرانی بیان داشت: توجه همه جانبه به مسایل مهندسی، فناوری و نظارت بر کیفیت اجرا در تمامی مراحل کار که تضمین کننده کیفیت است با در نظر گرفتن ایمنی از زمان طراحی تا بهره‌برداری عمده‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه شود.

آخوندی برنامه‌ریزی در حوزه منابع سازمان (ERP) را با ارایه بسته‌های پروژه‌ای مفید دانست و افزود:‌ باید به سمتی حرکت کرد که مجموعه طرح‌های شرکت در قالب بسته‌های پروژه‌ای معرفی شود و از این طریق سیستم برنامه‌ریزی منابع مالی با بسته‌ها بهتر از تک پروژه‌ای پیش خواهد رفت.

وزیر راه و شهرسازی مدیریت منابع انسانی را موضوعی حایز اهمیت بیان و تاکید کرد:‌ باید یکی از شعارهای اساسی ما در وزارتخانه مبارزه با فساد باشد که بحث بسیار مهم و کلیدی در سازمان است و خوشبختانه شرکت ساخت وتوسعه با توجه به این حجم از پروژه‌های عمرانی در این حوزه سربلند است.

در ادامه این جلسه خیراله خادمی هم گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یکی از دستگاه های اجرایی کشور است که تعهدات دولت و وزارت راه و شهرسازی در آن قابل توجه است. تعهداتی که با زندگی روزمره مردم پیوند خورده است و همین مسئله وظیفه من و همکارانم را در به ثمر رساندن این تعهدات بسیار سنگین می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی تلاش خواهیم کرد به نحوه شایسته ای اهداف دولت تدبیر و امید در حوزه زیربناهای حمل و نقل را محقق کنیم .

خادمی با اشاره به برنامه‌های شرکت ساخت وتوسعه در سال اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این سال، 1539 کیلومتر انواع راه‌ها که شامل 591 کیلومتر راه‌آهن، 121 کیلومتر آزادراه و 782 کیلومتر راه و بزرگراه است در حوزه اقتصاد مقاومتی در شرکت تعریف شد و با توجه به کمبود منابع تاکنون 75 درصد آن محقق شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نهفته و پتانسیل‌های بالقوه شرکت ساخت وتوسعه را در احداث راه‌ها مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ برآورد اعتبار این طرح‌ها 4 هزار و 400 میلیارد تومان است که بخشی از آن از طریق اسناد خزانه و اوراق مشارکت تامین شده و به منظور اتمام عملیات اجرایی طرح‌ها نیاز به 850 میلیارد تومان نقدینگی است تا طرح‌ها در سال پایانی دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد.

در این جلسه محمدزاده معاون سابق وزیر راه و شهرسازی هم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش همکاران در شرکت ساخت وتوسعه گفت : سیستم جامع مدیریت کیفیت بخش مهمی از پروژه است که باید از مرحله طراحی تا بهره‌برداری یک پروژه اجرایی شود و توانمندسازی مدیران در لایه‌های مختلف سازمانی موضوع دیگری است که باید با جدیت دنبال شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران