پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 134792 تاریخ : 1394/03/16-03:57:04
,11,14,16,17,20,
احداث آزادراه تهران ـ شمال5هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس بنیاد مستضعفان:

احداث آزادراه تهران ـ شمال5هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس بنیاد مستضعفان گفت: برای احداث قطعات 1، 2 و 4 آزادراه تهران ـ شمال به چهار تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت: محمد سعیدی کیا روز شنبه پس از بازدید از مراحل احداث ترمینال زیارتی سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تلاش خواهیم کرد قطعه 4 این آزادراه تابستان سال جاری به زیر بار ترافیک برود و قطعه یک آن نیز در پایان سال 95 برای رفت و آمد مردم در این مسیر آماده شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده قطعه دو این آزادراه باید تا پایان سال 96 و یا اوایل 97 به بهره برداری برسد، گفت: قطعه سوم این آزادراه نیز به علت پیچیدگی های زیاد تاکنون طراحی نشده است.

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: با این حال درصدد هستیم به عوان پیمانکار این آزادراه قطعات مختلف آن به تدریج احداث شود تا مردم برای رفت و آمد در این مسیر مشکلی نداشته باشند.

گفتنی است، مطالعات اولیه احداث آزادراه تهران - شمال برای نخستین بار در سال 1353 آغاز شد که قرار بود طی پنج سال آینده به بهربرداری برسد و متعاقب حضور فرانسوی ها در سال 1356 برای احداث این آزادراه آنها پیش بینی کردند که با اعتباری معادل 75 میلیارد تومان آزادراه تهران - شمال به پایان برسد.

پس از آن در سال 1375 کلنگ احداث این آزادراه در شمال تهراتن توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی به زمین زده شد، قرار بود با مشارکت بنیاد مستضعفان با هزینه ای معادل 250 میلیارد تومان طی پنج سال این آزادراه به بهره برداری برسد.

پس از آغاز عملیات اجرایی احداث این آزادراه به علت مشکلات زیادی که وجود داشت احداث آن متوقف و بار دیگر در سال 82 با امضای قراردادی با چینی ها به مبلغ 245 میلیون دلار قرار شد احداث این پرواژه بزرگ ملی به سرعت بیشتری دنبال شود.

پس از مدتی به علت مشکلاتی که گشایش اعتبارات آن را به تعویق انداخت عملا اسناد اعتباری آن تا اواخر 1385 باز نشد و به علت طولانی شدن این قرارداد شرکت چینی خواستار افزایش قیمت آن تا 790 میلیون دلار شد اما در نهایت با این شرکت چینی قرارداد 400 میلیون دلاری به امضا رسید و قرار شد قطعه یک آن از کن تا دوآب شهرستانک به طول 32 کیلومتر طی سه سال آینده به بهره برداری برسد.

قطعه چهارم این آزادراه به طول 20 کیلومتر هرچند که در سال 92 به بهره برداری رسید، اما این قطعه به علت مشکلات زیرساختی تاکنون مسدود مانده و قرار است با رفع مشکلات آن توسط پیمانکار (بنیاد مستضعفان) تابستان امسال زیر بار ترافیک برود.

با آغاز بکار دولت تدبیر و امید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ابتداری کار خود قول داد احداث قطعات این آزادراه با سرعت بیشتری دنبال شود و متعاقب آن با پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه قطعه چهار آن تابستان امسال و قطعه یک آن تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

قطعه یک این آزاد راه از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد و با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 350 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46 کیلومتر است، مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می شود که به گفته رییس بنیاد مستضعفان مطالعات اولیه این قطعه انجام نشده و احداث این قسمت از پیچیدگی یهای زیادی برخوردار است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت خواهد بود و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد و قرار است تابستان امسال به زیر بار ترافیک برود.

پروژه آزادراه تهران - چالوس به منظور تأمین ارتباط مطمئن، سریع، و ارزان بین منطقه شمالی و مرکزی کشور و سهولت ارتباط با کشورهای همسایه شمالی در حال اجرا است تا مردم بتوانند در این مسیر که سالها شاهد ترافیک های سنگینی است به سهولت رفت و آمد کنند.

هدف دیگر از ساخت این آزاد راه تکمیل آزادراه سراسری شمال - جنوب است تا در کوتاهترین مسیر، ارتباط دریای خزر با خلیج فارس برقرار شود تا با افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی در تسهیل ترانزیت منطقه نیز نقش مهمی را ایفا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران