به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رسالت اجتماعی تامین اجتماعی دائر بر توزیع عادلانه و کارآمد منابع از مهمترین دستاوردهای این سازمان است که در این حوزه سه اقدام مهم عملیاتی شده است.
حمایت از مستمری بگیران در مواجهه با افزایش تورم اقتصاد کشور
حفاظت از مستمری بگیران در برابر مخاطرات، بهبود معیشت متناسب با نرخ تورم و حفظ قدرت خرید این اقشار شریف جامعه در دورانی که اعمال تحریمها بیش از بیش رفاه اجتماعی بخش مستمری بگیران سازمان را دستخوش تغییرات گسترده قرار داده و همواره یکی از دغدغه های اصلی سازمان در این ادوار بوده است، در همین راستا و به موجب اجرای بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی ،اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی کشور و نیز در اجرای ماده 96 و ماده 111 قانون تامین اجتماعی در آغازین روزهای سال جاری و در ادامه مرحله اول متناسب سازی سال گذشته ، به رغم محدودیت های مالی، با صدور بخشنامه 78 و 1/67 حوزه مستمری نسبت به متناسب سازی مرحله دوم پرداختی مستمری بگیران و ترمیم نسبی کف مستمری ها اقدام کرد که از نتایج آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-نتایج ماده 96 و ماده 111 قانون تامین اجتماعی (بخشنامه 78)
-افزایش 39 درصد مستمری برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است.
-افزایش 26درصد مستمری در پایان اسفندماه سال1399 برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به علاوه پرداخت مبلغ ثابت 2،483،550ریال
-افزایش 133درصد حق مسکن برای کلیه سطوح مستمری بگیران
-افزایش 100درصد بن مستمری نسبت به سال گذشته برای کلیه مستمری بگیران
-نتایج بند (ب)ماده 12 برنامه ششم توسعه (بخشنامه 1/67)
-افزایش 48درصد میانگین پرداختی ماهانه مستمری مرحله اول متناسب سازی نسبت به اسفند 98
-افزایش 74درصد میانگین پرداختی ماهانه مستمری مرحله دوم متناسب سازی نسبت به مستمری سال 1399
-افزایش 158درصدمیانگین هزینه پرداختی مستمری 1400 به 1398
حمایت از بیکاران و توانمند سازی و صیانت از گروه هدف در طول دوره بیکاری
وقوع بلایای طبیعی نظیر زلزله و سیل از یکسو ؛ تشدید مخاطرات اقتصادی از سوی دیگر و تقارن این رخدادها با بیماری ناشناخته ای بنام بیماری کرونا در اواخر سال 1398 منجر به آن شد که بخش قابل توجه ای از بنگاه های تولیدی تعدیل نیرو کرده و سازمان تامین اجتماعی بر اساس تکالیف مقرر در قانون بیمه بیکاری، بمنظور توانمند سازی نیروی کار اقدام به پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرده تا دغدغه مالی ، روحی و روانی نیروی کار از مشکلات مادی را مرتفع کند در همین راستا نتایج زیر در جمع بندی انجام شده در فروردین ماه سال 1400 از وضعیت مالی و اقتصادی صندوق در پایان 1399 گویای موارد زیر است:
- در سال 1399 ماهانه بطور متوسط به 220،332 نفر از مشمولین بیمه بیکاری مقرری پرداخت شد
- میزان مصارف صندوق بیمه بیکاری در پایان اسفند 1399 به عدد79،850 میلیارد ریال رسیده است.
ضمنا ً سایر اطلاعات مرتبط با مقرری پرداخت با ایام بیماری کرونا نیز بشرح زیر است و اعتبار پیش بینی شده در مصوبه ستاد ملی کرونا3،036 میلیارد تومان است که تاکنون 1،720 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
اقدام |
تعداد |
دوره زمامی انجام اقدام |
مبلغ(میلیارد تومان) |
توضیحات |
پرداخت مقرری به بیکارشدگان ایام شیوع کرونا |
1/268/109 نفرماه |
اسفند 98 تا پایان اردیبهشت 99 |
1/720 |
در اجرای مصوبه بیست و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 99/3/24 |
سایر اقدامات این محور در راستای حفظ کرامت شرکای اجتماعی :
- ابلاغ افزایش مدت مرخصی زایمان بیمه شدگان مشمول از 6 ماه به 9 ماه
- برقراری مستمری بازماندگان ناشی از فوت بیمه شدگان بدلیل بیماری کرونا جهت3813 نفر و به میزان بار مالی 91 میلیارد ریال از اسفند 98 لغایت فروردین 1400
- فراهم کردن امکان بازنشستگی همسران و فرزندان معظم شهداء در راستای مفاد بند خ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه و صدور بخشنامه 77
- افزایش تعرفه های اروتز و پروتز ( افزایش 10 برابری تعرفه یک دست دندان کامل ، 8 برابر شدن تعرفه عینک طبی و افزایش تعرفه سایر اقلام بطور متوسط به میزان 10 برابر)
- اضافه شدن اقلامی نظیر تشک مواج ، کپسول اکسیژن ، پروتز کره چشم ، لنز داخل چشم و جدول وسایل کمک پزشکی
- صدور 1،237،768 سند تعهد کوتاه مدت تا پایان سال 1399 و پرداخت 19390 میلیارد ریال به بیمه شدگان و مستمری بگیران .
کمک به ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از توسعه کارآفرینی را می توان از دیگر اقدامات مهم معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دریکسال گذشته برشمرد.این سازمان بعنوان یکی از بازیگران چرخه اقتصاد کشور نقش مثبتی در توسعه اشتغال پایدار داشته ، بطوری که با بهبود گردش این چرخه ،موجبات تعمیق پایداری منابع مالی سازمان را ترسیم می کند در همین راستا و بمنظور پیاده سازی سیاست های کلان نظام و با هدف حمایت از پیشرانان حوزه تولید و در ادامه اقدامات سال گذشته برنامه ها و طرحهای عملیاتی را دنبال می کند که از مهمترین این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- اجرای طرح مشوق بیمه ای سهم کارفرما جهت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی(ماده 71 برنامه ششم )
- اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با هدف حمایت از مهارت آموزان و کمک به توسعه کارفرما
تسهیل و بهبود فضای کسب و کار و کمک به رونق تولید از دیگر اقدامات مهم معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی است که در این حوزه برنامه های مختلفی اجرا شده است.
اصول و مبانی بیمه های نظام بیمه های اجتماعی به گونه ای تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با اهداف کلان نظام اقتصادی کشور، همسویی کامل وجود دارد. از یک سو رونق فعالیت های تولیدی و صنعتی موجب افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان می شود و از سوی دیگر پوشش بیمه ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر، ایجاد امنیت روحی و سلامت جسمی و در نهایت ارتقای بهره وری نیروی کار منجر می شود. همچنین همه عواملی که فعالیت های اقتصادی و صنعتی را تحت تأثیر قرار می دهند، بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی نیز اثر می گذارند. معاونت بیمه ای این سازمان در راستای حمایت از نیروی کار و پشتیبانی از بنگاه های تولیدی ، فنی و خدماتی در مواجهه با همه گیری بیماری کرونا، در راستای ایجاد تعامل دو سویه بین اهداف خود و اهداف بازار کار نسبت به تهیه بسته حمایتی از نیروهای موثر در بازار کار اقدام کرده است تا ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای تعهدات قانونی شرکای اجتماعی خویش دغدغه بازیگران بازار کار را مرتفع کند که در زیر به برخی از این اقدامات اشاره خواهیم کرد:
- اجرای قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان بدهکار واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف
- تمدید اجرای تصویب نامه مورخ 31/4/1396 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر بازرسی از دفاتر قانونی کارفرمایان بخش خصوصی صرفاً در آخرین سال مالی با لحاظ مستثنیات آن.
- تداوم اجرای بخشنامه 17 بندی مقام عالی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با موضوع بسته حمایتی سازمان تامین اجتماعی در راستای رونق تولید
- محاسبه حق بیمه قرارداد پیمان طبق ماده (41) قانون تامین اجتماعی منحصراً بر اساس آخرین صورت وضعیت قطعی پیمانکار در قراردادهای طرحهای عمرانی و ممانعت از محاسبه جرائم تاخیر پرداخت حق بیمه
- عدم اعمال ضریب در قرارداد های پیمانکاری بنگاه های تولیدی فنی و صنعتی براساس لیست و بازرسی
- اصلاح و بازنگری دستورالعمل اجرائی آئیننامه هیات های تشخیص مطالبات
- اصلاح فرایندهای رسیدگی به پروندهای هیات های تشخیص مطالبات و کاهش زمان رسیدگی پرونده های ارسالی از شعب به حدود یک ماه .
- تنظیم لیست مشترک فی مابین مالیات بر درآمد حقوق و حق بیمه متعلقه، با ایجاد پایگاه مشترک فی مابین بیمه و مالیات ، مشخص نمودن اطلاعات مربوط به سازمان و اطلاعات مربوط به مالیات و مشخص نمودن اطلاعات مشترک در اجرای ماده 35 قانون تامین اجتماعی موضوع تعیین دستمزد مقطوع برای سایر کارگاههای مشمول سایر سطوح دستمزدی
- استعلام پرداخت حق بیمه و تاریخ اعتبار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری از طریق تبادل اطلاعات با پایانه ها
- اخذ استعلام نقل و انتقال و صدور پاسخ موضوع ماده 37 قانون تامین اجتماعی
از دیگر اقدامات معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در یکسال گذشته می توان به تهیه بسته حمایت و پشتیبانی از مشاغل رسمی، بنگاه های تولیدی، کارفرمایان و کارگران در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد.
در اجرای تصمیمات متخذه در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ، سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از نیروی کار و پشتیبانی از بنگاه های تولیدی ، فنی و خدماتی در مواجهه با همه گیری بیماری کرونا و علیرغم محدودیت منابع نقدی که بخش اعظم آن از ناحیه وصول حق بیمه تامین می شود ، نسبت به« امهال حق بیمه سهم کارفرمایی» اسفند ماه سال 1398برای فعالیت کارگاه های مشمول عناوین چهارده گانه اقدام کرد.
- امهال حق بیمه سهم کارفرما (20درصد) بدون اخذ جریمه
- حمایت از کارفرمایان، اشتغال و تولید با تقسیط بدهی های معوقه در صورت ارائه درخواست
- اخذ مصوبه از هیات امنا و هیات مدیره سازمان درخصوص افزایش مهلت پرداخت حق بیم? بیمه شدگان با ماهیت اختیاری
- لغو فرآیند معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی برای متقاضیان انعقاد قرارداد بیمه با ماهیت غیر اجباری منجمله بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی و ...
- توقف انجام بازرسی از کارگاه ها بجز در موارد خاص و همچنین تعلیق بازرسی بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و...
- اخذ صورت مزد و حقوق افراد شاغل در اجرای پروژه های مربوط به پیمانکاران طرح های عمرانی بدون مراجعه مقاطعه کار به شعب سازمان.
- مساعدت با بیمه شدگان قالی باف در جهت تداوم بیمه پردازی در مواقعی که خارج از مهلت نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام می نمایند.
- تسهیل شرایط معافیت از معاینات پزشکی اولیه متقاضیان بیمه با ماهیت غیر اجباری
- پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به مبتلایان به بیماری کرونا و احتساب دوره مزبور بعنوان سابقه پرداخت حق بیمه.
- پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا.
- برقراری مستمری برای بازماندگان بیمه شدگان فوت شده بر اثر بیماری کرونا
- تسهیل در تمدید اعتبار دفاتر درمانی بیمه شدگان
- عدم الزام به معرفی بیمه شدگانی که دفاتر درمانی آنها زودتر از 4 ماه به اتمام رسیده است، به شورای پزشکی
- تداوم ارائه خدمات درمانی به فرزندان ذکور دانشجو بدون نیاز به گواهی اشتغال به تحصیل با توجه به تعطیلی مراکز آموزش عالی و دانشگاهها
تعمیم و گسترش تامین اجتماعی فراگیر (دسترسی به بیمه های اجتماعی و بازنشستگی برای گروه های کم درآمد) از مهمترین برنامه های معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی است که پیگیری شد. در راستای ایجاد بستر لازم برای جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه که فاقد رابطه استخدامی و مزد بگیری با مؤسسات وکارگاه¬های مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند و با هدف دسترسی به بیمه اجتماعی و بازنشستگی برای گروه های کم درآمد در سالهای گذشته برای 25 گروه شغلی بسته های سیاستی مناسب بیمه ای را همسو با ملحوظ نظر داشتن تغییر بطئی ماهیت شغلی بازار کار ایجاد کرد که این هدف در سال 1399 با دو گروه جدید زیر پیگیری شد:
- اعضای کانون انجمن صنفی کارگری آشپزان و سرآشپزان استان تهران
- اعضای کانون انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور
- انعقاد تفاهم نامه فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه دانشجویان دانشگاه / دانشکده های علوم پزشکی .
هوشمند سازی اداری و استقرار نظام الکترونیک و تسهیل و سرعت در خدمات غیرحضوری با اجرای طرح موسوم به طرح تحول دیجیتال (3070) از دیگر فعالیت های مهم معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
با شیوع و تشدید بیماری کرونا در سال گذشته و لزوم ارائه خدمات غیرحضوری در بستر وب، معاونت بیمه ای را برآن داشت که با شتاب بیشتری تغییر حرکت فعالیتها و خدمات از امور سنتی به سمت و سوی فناوری اطلاعات را در دستور کار قرار دهد بر همین اساس در سال گذشته، 30 خدمت پر تکرار و زمان بر شناسائی شد و برنامه عملیاتی متناسب با آن برای غیر حضوری کردن این خدمات در قالب طرح (3070) که در حقیقت مقدمه ای بر طرح تحول دیجیتال سازمان بوده طراحی ، تدوین و عملیاتی شد که خوشبختانه اجرای این طرح ضمن افزایش رضایت مخاطبان سازمانی منجر به پاسخگوئی هوشمند و هدفمند، کاهش اطاله زمانی ، صرفه¬جوئی در نهاده های مادی کمینه شدن کنترلهای انسانی و حتی فیزیکی شده که انتظار است با نهادینه شدن کامل این طرح معادل 70 میلیون فرآیند بصورت مکانیزه صورت پذیرد که در ادامه به اهم کارویژه های صورت پذیرفته در این بخش خواهیم پرداخت :
ردیف |
حوزه خدمت |
عنوان خدمت |
1 |
بیمه شدگان |
پرداخت غیرحضوری کمک هزینه ازدواج |
2 |
بیمه شدگان |
حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیران -ثبت هوشمند خاتمه کفالت |
3 |
کارفرمایان |
ابلاغ الکترونیک - جایگزینی سامانه خدمات غیرحضوری |
4 |
کارفرمایان |
ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار |
5 |
سازمان ها |
استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده |
6 |
بیمه شدگان |
نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده |
7 |
بیمه شدگان |
درخواست غیر حضوری تکمیل سوابق |
8 |
بیمه شدگان |
انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری |
9 |
کافرمایان |
اخذ غیرحضوری تعهد نامه و حذف ابلاغ غیر الکترونیک |
10 |
کارفرمایان |
امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها |
11 |
کارفرمایان |
دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی |
12 |
بیمه شدگان |
درخواست غیرحضوری حوادث |
13 |
بیمه شدگان |
سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی |
14 |
کارفرمایان |
اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب |
15 |
کارفرمایان |
ارتقاء سامانه دریافت لیست و ارائه میز کار و امکانات کنترلی به کارفرما برای اصلاح لیست |
16 |
بیمه شدگان |
انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد |
17 |
بیمه شدگان |
درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی |
18 |
کافرمایان |
حذف کاغذ از درآمد (سامانه مکاتبات الکترونیک ) |
19 |
بیمه شدگان |
پرداخت غیر حضوری کمک هزینه مراسم ترحیم |
20 |
بیمه شدگان |
بیمه بیکاری غیرحضوری |
21 |
بیمه شدگان |
اخذ غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی |
22 |
بیمه شدگان |
اخذ غیرحضوری کمک هزینه اروتز و پروتز |
23 |
بیمه شدگان |
برقراری غیر حضوری مستمری بازماندگان |
24 |
بیمه شدگان |
ارتقاء و بهبود برقراری غیر حضوری بازنشستگی عادی |
25 |
بیمه شدگان |
واکشی عکس از سامانه نام نویسی |
26 |
کارفرمایان |
پیگیری مطالبات متمرکز |
27 |
کارفرمایان |
امکان تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی ها |
28 |
بیمه شدگان |
پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه |
29 |
کارفرمایان |
درگاه مشترک بیمه و مالیات |
30 |
بیمه شدگان |
امکان پرداخت برخط و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه شده / کارفرما |
از دیگر اهم اقدامات صورت پذیرفته در این حوزه می توان به موارد زیر اشاره داشت :
- ایجاد وب سرویس تبادل اطلاعات لیست¬های ارسالی پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت ملی نفت
- اجرای طرح مشاهده بدهی برآوردی و قطعی برای کارفرمایان از طریق درگاه غیر حضوری
- ایجاد وب سرویس دریافت اطلاعات از ثبت شرکتها از سال 96 و در حال حاضر به صورت لایو در اجرای مصوبه هیات وزیران مورخ 1/3/96 (پروژه شروع کسب و کار)
- حذف دفترچه درمانی فرآیند تامین اعتبار دفاتر درمانی در شعب و کارگزاری های سراسر کشور
- پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان تست PCR مثبت
- ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری (استراحت پزشکی و زایمان) و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی به صورت غیرحضوری
- تعمیم و استقرار سامانه متمرکز مستمری در کلیه شعب کشور
- رونمایی از سرویس اخذ تعهد نامه غیرحضوری فرزندان اناث و بازماندگان
- نامنویسی بیمه شده با درخواست کارفرما به صورت غیرحضوری (بخشنامه شماره (5)) و راه اندازی سرویس غیر حضوری نامنویسی افراد تبعی (بخشنامه شماره (6) )
- نامنویسی غیرحضوری کارگاه و تشکیل پرونده مطالباتی
- صدور و ارسال گواهی های پرداخت حق بیمه واحدهای ساختمانی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری
- ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار
- اخذ غیرحضوری تعهد نامه و حذف ابلاغ غیر الکترونیک
- اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب
- امکان ثبت درخواست توسط شاغلین فاقد سابقه پرداخت حق بیمه و امکان مشاهده و اعتراض به گزارشات بازرسی کارگاهی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان
- امکان تقسیط غیرحضوری و نظام¬مند بدهی ها
- امکان پرداخت برخط بدهی ها و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما
- واگذاری انجام امور مرتبط با اجرای ماده 90 قانون تامین اجتماعی به کارگزاری¬های رسمی سازمان جهت تسریع در ارائه خدمات .
- برونسپاری انجام فرایند رسیدگی (مقوّمی) به اسناد پزشکی خسارت متفرقه به کارگزاری های رسمی جهت تسریع در ارائه خدمات
تجمیع، تنقیح، روانسازی و تلخیص ضوابط، بخشنامه ها و دستورالعمل ها (با هدف حذف فرآیند زائد و شفاف سازی اطلاعات و پاسخگویی) از دیگر اقدامات مهم معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی است. یکی از مولفه های شعار سال جاری در فرمایشات مقام معظم رهبری طرح موضوع مانع زدائی و زدودن موانع اشتغال است. در همین راستا و بمنظور کاهش فرایندهای دست و پاگیر و نیز سردرگمی در نحوه اجرا و رعایت قوانین این معاونت مساعی خود را بر آن قرار داده است با باز مهندسی فرآیندها و مهندسی مجدد نسبت به حذف فرآیندهای زائد، گامی بزرگ در بهینه کردن اقدامات انجام دهد لذا محور تلخیص بخشنامه ها در حوزه های گوناگون همواره در دستور کار این معاونت و ادارات کل تخصصی این معاونت بوده که از اهم نتایج این دستاوردها میتوان موارد زیر را نام برد :
- صدور بخشنامه تنقیح و تلخیص بخشنامه 11 جدید درآمد و ملحقات آن
- تنقیح، تجمیع و تلخیص بخشنامه رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر
- تنقیح، تجمیع و تلخیص بخشنامه مقاطعه کاران
- تنقیح، تجمیع و تلخیص بخشنامه بازرسی کارگاه ها
- تنقیح، تجمیع و تلخیص محاسبه حق بیمه کارگران ساختمانی
- تنقیح، تجمیع و تلخیص بخشنامه بازرسی از دفاتر قانونی
- تنظیم بخشنامه احاله بازرسی دفاتر قانونی
- تهیه و تدوین شیوه نامه همپوشانی بیمه درمان
- تهیه و تدوین شیوه نامه همپوشانی بیمه درمان فیمابین سازمان های بیمه گر پایه
- تنقیح و تلخیص آیین نامه اجرایی هیات های تشخیص مطالبات با حضور فعال نمایندگان قوه قضائیه مجامع کارفرمایی و کارگری