وی افزود: در نظریه های جدید جامعه شناسی تأکید شده است که نباید تنها به دنبال اقدام هایی باشیم که سبب رفاه مقطعی و ظاهری می شود، اما پشتیبانی به دنبال آن نیست.
مشاور اجتماعی وزیر نفت با ابلاغ قدردانی مهندس زنگنه از برگزاری این نمایشگاه و دست اندرکاران آن گفت: جای خوشبختی است که چنین هسته نهادی در این منطقه گذاشته شده که با استقبال نهادهای شهری هم همراه شده است.
طالبیان، تسهیل گری اجتماعی و برطرف شدن موانع قانونی برای این دست از اقدام های مؤثر مسئولیت اجتماعی را لازمه موفقیت و ماندگار شدن مسئولیت های اجتماعی دانست و استفاده از ظرفیت مجلس برای کاهش و رفع مقررات دست و پاگیر را در این راه مهم عنوان کرد و افزود: برای نمونه، ما موظف هستیم برای خرید اقلام مورد نظر از سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) استفاده کنیم و به این ترتیب از ظرفیت بسیاری از تولیدکنندگان و کارگاه های کوچک بومی محروم می شویم و خوشبختانه دست شرکت های خصوصی در این راه بازتر است.
وی با اشاره به اینکه در وزارت نفت معتقدیم مسئولیت اجتماعی، صدقه، کار امدادی و خیریه و تنها بشردوستانه نیست، تأکید کرد: مسئولیت اجتماعی یک وظیفه است و نباید بر سر مردم برای انجام دادن آن منت گذاریم. در حقیقت یک برند است که دوستان در هلدینگ خلیج فارس به این موضوع به خوبی دقت کردند. همچنین مسئولیت اجتماعی شرکتی است و نه دولتی صرف نظر از وظایفی که دولت در قبال این منطقه و مردم دارد.
مشاور اجتماعی وزیر نفت با تأکید بر اینکه همه شرکت ها باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال استفاده ای که از محیط اجتماعی و طبیعی می برند توجه کنند، یادآور شد: مهندس زنگنه معتقد است ما نمی توانیم در شرایطی که مردم محرومی کنارمان هستند، تنها تولید کنیم و به این تولید افتخار کنیم.
تقویت زمینه های کسب وکار محلی
سیدامید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در این آیین اظهار کرد: این شیوه حمایت از صنایع و شرکت های محلی، دیدگاه تازه ای از مسئولیت اجتماعی را پایه گذاری کرد و با آنچه تاکنون به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال کرده ایم، متفاوت است.
وی یادآور شد: پیش از این بیشتر اقدام هایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی از سوی پتروشیمی ها انجام می شد معطوف به تأمین نیازها و رفع کاستی های زیرساختی شهرستان بود و تاکنون به این شکل، بر تقویت زمینه های کسب وکار محلی تأکید نشده بود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: به دلیل حضور صنایع پتروشیمی، گردش اقتصادی خوبی در منطقه وجود دارد و ما باید از این ظرفیت، به نحو شایسته بهره ببریم که یکی از وجوه آن، توسعه کسب وکارها به منظور ایجاد و رونق بخشی به اشتغال است.
شهیدی نیا افزود: در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، افزون بر 110 واحد صنعتی بزرگ و کوچک، 44 طرح در دست اجرا داریم که 12 طرح از آنها صنایع میانی هستند و می توانند 5 میلیون تن ظرفیت اسمی منطقه را افزایش دهند.
وی دوران ساخت وساز شرکت های پتروشیمی را فرصت خوبی برای تقویت کسب وکارهای بومی شهرستان دانست و از تأمین کنندگان حاضر در نمایشگاه دعوت کرد ضمن مراجعه به سازمان منطقه ویژه، زمینه فعالیت خود را معرفی کنند تا از ظرفیت شرکت های محلی و بومی استفاده بیشتر شود.
نخستین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت های منطقه در تأمین نیازهای شرکت های پتروشیمی ماهشهر از 9 خردادماه آغاز شده و تا امروز 11 خردادماه در شهرک بعثت در ماهشهر دایر است.