پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513508 تاریخ : 1399/03/07-16:16:50
,10027,
ابهامات حذف برگه فیزیکی بیمه شخص ثالث + پاسخ بیمه مرکزی

ابهامات حذف برگه فیزیکی بیمه شخص ثالث + پاسخ بیمه مرکزی

بعد از حذف برگه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث و اعتراض هایی که در این زمینه مطرح است، بیمه مرکزی اعلام کرده که قرار نیست واحدهای صدور بیمه حذف یا متوقف شوند. همچنین هر زمان که بیمه گذار بخواهد بیمه نامه چاپی در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، از چندی پیش بیمه مرکزی دستور حذف نسخه فیزیکی بیمه نامه ها از اول خردادماه را صادر کرد که دلیل آن نیز تسهیل دسترسی بیمه گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه نامه های خودو خدمات بیمه ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه نامه اعلام شد.

از این رو شرکت های بیمه موظف شدند زیر ساخت های لازم را برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمه نامه شخص ثالث صادره با حذف امنیت شخصی اشخاص برای بیمه گذاران فراهم کند.

در عین حال شرکت های بیمه ای باید کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارات بیمه نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه نامه، اعمال تخفیف عدم خسارات و رسیدگی و پرداخت خسارات را بدون نیاز به ارائه بیمه نامه فیزیکی را انجام می دادند.

اما بعد از این تصمیم بیمه مرکزی و لازم الاجرا شدن آن از اول خرداد ابهاماتی زیادی در این رابطه مطرح شد و البته انجمن های صنفی بیمه اعتراض کرده و متعقد بودند چنین طرحی موجب حذف نمایندگی های بیمه خواهد شد.

یک سری مسائل دیگری نیز مطرح بود از جمله این که خودروها و موتورسیکلت های فاقد بیمه در این حالت چگونه شناسایی می شود یا در هنگام خسارت چطور می توان مطمئن بود که خودروی مقصر دارای بیمه نامه معتبر است.

بعد از ابهامات مطرح شده و در حالی حدود یک هفته از اجرای دستور این بیمه مرکزی گذشته که به تازگی توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد و از این حکایت دارد که در صورت درخواست بیمه گذار برگه فیزیکی به آن تحویل می شود.

براین اساس اعلام شده که تصمیم ارائه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرآیند عرضه بیمه نامه نیست و شبکه فروش مانند گذشته کارکرد خود را حفظ می کند.

طبق اعلام بیمه مرکزی واحدهای صدور اعم از شعبه و نمایندگان در شرکت های بیمه موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبلیغ و تشریح اهداف و منابع این طرح برای بیمه گذاران اقدام کنند. این در حالی است که با دریافت شماره تلفن همراه از بیمه گذاران و ثبت آن در سیستم صدور امکان هر گونه اطلاع رسانی پیامکی وجود دارد و شرکت های بیمه علاوه بر اطلاع رسانی الکترونیکی در صورت درخواست بیمه گذار موظفند نسخه چاپی بیمه نامه را در اختیار آنها قرار دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران