پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 411040 تاریخ : 1397/08/15-15:32:37
,17,21,
ابتلای صنعت حمل‌ونقل دریایی به بیماری فرسودگی/تولید داخل توان تأمین نیازهای صنعت دریایی را ندارد

بت کلیا:

ابتلای صنعت حمل‌ونقل دریایی به بیماری فرسودگی/تولید داخل توان تأمین نیازهای صنعت دریایی را ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقداماتی برای ساخت کشتی و شناور در کشور صورت گرفته، اما به نظر من تولید داخل در شرایط کنونی توان تأمین نیازهای صنعت دریایی کشور را ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یوناتن بت کلیا  با اشاره به مشکلات کنونی صنعت حمل و نقل دریایی در کشور، گفت: یکی از معضلات امروز حمل و نقل دریایی، مسئله فرسودگی ناوگان دریایی، شناورها و کشتی ها در کشور است، به طوری که رسیدگی به این مسئله یکی از اولویت های کنونی برای احیای حمل و نقل دریایی محسوب می شود.

فعالیت بیش از 4 هزار شناور و کشتی در کشور

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمار مسئولان حوزه حمل و نقل دریایی، بیش از 4 هزار شناور و کشتی فعال هستند که این میزان، اشتغال بسیار گسترده ای را برای جوانان ایجاد کرده است.

تأثیر تحریم های آمریکا بر حمل و نقل دریایی کشورمان

وی افزود: در دهه های اخیر صنعت حمل و نقل دریایی کشور به علت اعمال تحریم های آمریکا دچار مشکلات بسیاری شد و عملا یکی از اثرات مهم تحریم ها، تأثیرگذاری بر عملکرد حمل و نقل دریایی کشورمان بود، به طوری که امروز بخشی عمده ای از کشتی  و شناورهای ما فرسوده هستند.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل دریایی/ کشور نیازمند برنامه ریزی در حوزه صنعت دریایی است

بت کلیا تصریح کرد: در بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل دریایی، کشور نیازمند برنامه ریزی است و در این رابطه ما باید راه برخی کشورهای دیگر منطقه را برویم، به طوری که برخی کشورها در یک فاصله زمانی تمام تمرکز خود را بر نوسازی حمل و نقل دریایی گذاشتند و امروز وضعیت آن ها بسیار بهتر و مناسب تر از دیگران است.

تولید داخل در شرایط کنونی توان تأمین نیازهای صنعت دریایی کشور را ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته اقداماتی برای ساخت کشتی و شناور در کشور صورت گرفته، اما به نظر من تولید داخل در شرایط کنونی توان تأمین نیازهای صنعت دریایی کشور را ندارد.

ضرورت جذب مشارکت های کشورهای مشترک المنافع در نوسازی ناوگان دریایی

وی تصریح کرد: به نظر من در شرایط کنونی بهترین راه و گزینه، مشارکت و رابطه با کشورهای همسایه و کشورهای مشترک المنافع است تا از این طریق و سرمایه گذاری مشترک، ناوگان حمل و نقل دریایی کشور نوسازی و بهسازی شود.

خرید سوخت یکی از مشکلات صنعت حمل و نقل دریایی کشور

بت کلیا افزود: یکی دیگر از مشکلات صنعت حمل و نقل دریایی کشور، بحث تأمین سوخت است، در شرایط کنونی کشتی ها و شناورها مجبور هستند که سوخت خود با ارز آزاد تأمین کنند، که این مسئله دامنه هزینه های آن ها را افزایش داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت باید استراتژی دقیق و ویژه ای را برای تحول صنعت حمل و نقل دریایی کشور تهیه و اجرایی کند، زیرا بخشی از تحول اقتصادی کشور در گرو حمل و نقل آسان کالا و محصولات تجاری میان ایران و بازارهای منطقه ای و بین المللی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران