شماره: 263945 تاریخ : 1395/10/18-05:01:09

گمرکات از پایانه های مرزی خارج شوند

داوود کشاورزیان گفت: ایران موقعیت استراتژیک جغرافیایی خوبی دارد و می‌تواند از امتیازاتی مانند محصور بودن تمام همسایگانش در خشکی در زمینه توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل کالا و دسترسی به آب‌های آزاد بهره‌گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رئیس سازمان راهداری بابیان اینکه تجمیع تمام امور در پایانه‌ها مشکلاتی را در مدیریت و اجرا به وجود آورده ،گفت: پیشنهاد می‌شود وظایف برخی نهادها از پایانه‌ها خارج و به نقاط دیگری منتقل شود.

داوود کشاورزیان اظهار داشت: ایران موقعیت استراتژیک جغرافیایی خوبی دارد و می‌تواند از امتیازاتی مانند محصور بودن تمام همسایگانش در خشکی در زمینه توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل کالا و دسترسی به آب‌های آزاد بهره‌گیرد.  

وی افزود: با فعالیت نقاط و پایانه‌های مرزی کشور، رونق و کسب‌وکار در آن‌ها افزایش می‌یابد و ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و درآمدزایی کشور رشد می کند بنابراین دولت برنامه‌هایی برای افزایش توسعه روابط ترانزیتی با کشورهای منطقه و آسیای میانه در دستور کار دارد.  

وی سرمایه‌گذاری، مدیریت و توسعه پایانه‌های مرزی را از وظایف سازمان حمل‌ونقل و راهداری عنوان کرد و تأکید کرد: این سازمان اعتبارات زیادی در پایانه‌های مرزی جاده‌ای  هزینه  کرده و باید به‌گونه‌ای شایسته از این سرمایه‌ها حفاظت و نگهداری کند.  

کشاورزیان با این پیشنهاد که برخی امور ترانزیت کالا مانند امور گمرکی در خارج از پایانه‌های مرزی انجام شود، تصریح کرد: تجمیع تمام امور در پایانه‌ها مشکلاتی را در مدیریت و اجرا به وجود آورده است و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که وظایف  برخی از نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط از پایانه‌ها خارج و به نقاط دیگری منتقل شود همچنین می‌توان با برنامه‌ریزی و تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین لازم درآمدهای دولت از مناطق مرزی را افزایش داد.  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/گمرکات-از-پایانه-های-مرزی-خارج-شوند.bos