شماره: 351737 تاریخ : 1397/04/12-11:33:43

در اولان باتور مغولستان؛

کنفرانس وزرای آسیایی کاهش مخاطرات بلایا با حضور نمایندگان ایران آغاز شد

کنفرانس وزرای آسیایی کاهش مخاطرات بلایا با حضور نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه در اولان باتور پایتخت مغولستان 12 تا 14 تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان برنامه و بودجه، نمایندگانی از مرکز امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه، سازمان نقشه‌برداری، مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان موسس و محل استقرار اپدیم در این نشست شرکت کرده‌اند.

دستور کار این اجلاس سه  روزه بحث و بررسی  در خصوص مخاطرات بلایای طبیعی منطقه خواهد بود و نمایندگان کشورهای عضو تجارب و دیدگاههای کشور خود را درخصوص این موضوع ارایه می‌کنند.

ایجاد تاب‌آوری در برابر بلایا با گام شکل‌گیری آهسته، پیامدهای آن برای همکاری‌های منطقه‌ای و بسط شبکه و اشتراک‌گذاری دانش به شکل غیررسمی در چهارچوب اپدیم از جمله  محورهای نشست‌های جانبی این کنفرانس خواهد بود.

علاوه بر این، در سلسله نشستهای فنی و تخصصی، مرکز اطلاعات بلایا (اپدیم ) دستاوردها و چشم‌اندازهای خود را در زمینه درک مخاطرات، سرمایه‌گذاری در حوزه کاهش مخاطرات بلایا، نظارت بر چهارچوب سندای و انسجام تشریح خواهد کرد.

همچنین، کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه با توجه به ارتباط موضوعی نزدیک میان اهداف و نتایج مورد انتظار از کنفرانس وزرای آسیایی و کارکرد و نقش برجسته مرکز اپدیم در حوزه گسترش دانش مرتبط با مدیریت اطلاعات بلایا خواستار گفت و گوی اختصاصی درباره ظرفیت همکاری میان سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی و اپدیم شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کنفرانس-وزرای-اسیایی-کاهش-مخاطرات-بلایا-با-حضور-نمایندگان-ایران-اغاز-شد.bos