شماره: 348518 تاریخ : 1397/02/19-05:00:01

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

کنترل مبادی ورودی از اولویت‌های نیروی انتظامی است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: استفاده از روش‌های اطلاعاتی و کنترل مبادی ورودی با توجه به ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی جزو اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، سردار اسکندر مومنی اظهار کرد: کنترل مبادی ورودی از اولویت‌های نیروی انتظامی است. حضور در مبادی ورودی و کنترل آنها جزو اولویت‌های اساسی است.

وی افزود: استفاده از روش‌های اطلاعاتی و کنترل مبادی ورودی با توجه به ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی اولویت مهمی است چون این کالا به صورت حجیم وارد می‌شوند و طی همکاری که با دستگاه قضائی صورت می‌گیرد، امحای این کالاها در اولویت است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: ورود کالای قاچاق به بازار اقتصادی سبب مسدود شدن و تعطیلی کارخانجات داخلی می‌شود و لطمه به تولید ملی وارد می‌کند.
وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی با همه توان و ظرفیت به کمک آمده و هر درخواست و پیشنهادی که در شورای امنیت به تصویب رسید و دولت و بانک مرکزی خواسته‌ای در این زمینه داشتند، انجام شد.
سردار مومنی گفت: بستن صرافی‌های غیر مجاز و یا صرافی‌های متخلف در حوزه فروش ارز و سکه، اخطار و پلمب، حضور میدانی در اماکن فروش ارز و کشفیات قابل توجهی در این زمینه داشتیم. برای مثال در یکی از این کشفیات از یک دلال در همان لحظه 300 هزار دلار کشف شده و این فرد حدود 2 میلیون دلار قبل از دستگیری ارز قاچاق کرده بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کنترل-مبادی-ورودی-از-اولویت‌های-نیروی-انتظامی-است.bos