شماره: 313620 تاریخ : 1396/10/22-12:29:41

کمیته مشترک ایران، ژاپن و چین برای امداد و نجات کشتی حادثه دیده تشکیل شد

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل یک تیم کاری بین ایران، ژاپن و چین جهت بررسی ابعاد حادثه کشتی و تسهیل در ارائه خدمات امدادی به این حادثه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ربیعی روز جمعه در دیدار با سفیر ژاپن در تهران ادامه داد: این کمیته مشترک قرار است روند عملیات امداد و نجات را پیگیری کند تا هر سه کشور با همکاری یکدیگر بتوانند به حادثه دیدگان این کشتی کمک رسانی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با عملیات های صورت گرفته بتوان خبرهای خوشی به خانواده ها و ملت ایران درباره سرنشینان این کشتی طی روزهای آینده بدهیم.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی، عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، در آب های چین طعمه حریق شد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حکم رئیس جمهوری به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی انتخاب شده است از فعال شدن آتش خوارهای ژاپنی در کنار آتش خوارهای چینی خبر و ادامه داد: عملیات آتش خواری از سوی هردو کشور چین و ژاپن درحال انجام است و از شب گذشته فوم زیادی بر روی کشتی پاشیده شده است. 
ربیعی با بیان اینکه اکنون تا حدود زیادی آتش کشتی کنترل شده است، خاطرنشان کرد: نیروهایی که باید به کشتی اعزام شوند اکنون به حالت آماده باش برروی کشتی ها هستند و از سوی ایران درخواست شده تا ژاپن نیز به بحث هلی برد کمک کند. 
وی ادامه داد: ایران از ژاپن درخواست کرده کشتی هایی را آماده داشته باشد تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود. 
مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی از آماده بودن دماسنج ها برای اندازه گیری حرارت کشتی خبر داد تا اگر این حرارت اجازه داد افراد بتوانند وارد کشتی شوند، اما با حجم عملیاتی که صورت گرفته آتش به طور کامل کنترل نشده است. 
ربیعی با تاکید براینکه آتش بسیار محدود شده است ابراز امیدواری کرد انفجار جدیدی در کشتی صورت نگیرد. 
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه یافتن ساعت کاری امدادرسانی خبر داد و گفت: عملیات تاچند ساعت دیگر هم ادامه خواهد یافت و درعین حال منتظر اعلام میزان دمای کشتی هستیم. 
ربیعی با بیان اینکه شرایط غیرقابل پیش بینی است، افزود:اکنون دمای کشتی به اندازه ای نیست که کسی بتواند وارد کشتی شود اما لحظه به لحظه کار از تهران پیگیری می شود. 
به گفته وی، تاکنون هیچ خبر جدیدی از 30 خدمه ایرانی کشتی در دست نیست، اما با استفاده از شبیه سازی هایی که درحال انجام است جای امیدواری است و گشت هوایی نیرودریایی به طور کامل در منطقه مستقر است. 
عضو هیات دولت ادامه داد: دولت هرچه که در توان دارد به خدمت گرفته تا سرنوشت این افراد روشن شود. 
ربیعی انتشار اخباری درباره ممانعت چین از ورود ژاپن برای امدادرسانی را تکذیب کرد و افزود: تشکیل ستاد مشترک در شانگهای نشان از همکاری سه کشور با یکدیگر است. 
وی با بیان اینکه هردو کشور ژاپن و چین با مسئله انسانی مواجه اند، از استقبال خوب آنها در امداد رسانی خبرداد. 
ربیعی گفت: سفیر ژاپن امروز به حساسیت کشورش در این زمینه اشاره کرد و گفت که با همه تجهیزات علمی مددرسانی خواهد کرد. 
وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نمی توان هیچ پیش بینی در باره سرنوشت خدمه کرد، گفت: همه احتمالات وجود دارد و با توجه به برخی شواهد هنوز «وقت طلایی» وجود دارد. هنوز جای امیدواری است و هرچه درتوان داشته ایم انجام داده ایم. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کمیته-مشترک-ایران-ژاپن-و-چین-برای-امداد-و-نجات-کشتی-حادثه-دیده-تشکیل-شد.bos