شماره: 263545 تاریخ : 1395/10/14-09:40:44

کشف روزانه دو تن انواع مواد مخدر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: در 9 ماه امسال حدود 50 تن انواع مخدر کشف شد و به صورت روزانه دو تن انواع مخدر کشف می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سردار محمد مسعود زاهدیان روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: انسجام بخشی به اقدامات پلیس در نقاط آسیب زا و ورودی از برنامه های اصلی است و هم اکنون مرزهای شرقی بیش از 75 کشفیات را داریم که استان های شرق و حاشیه شرق و همچنین سیستان بلوچستان، هرمزگان، یزد شامل می شود و در 9 ماه امسال بالغ بر 482 تن و 500 کیلو انواع مواد مخدر کشف شده و نزدیک به 510 تن رسیده و به طور متوسط هر روز حدود دو تن کشفیات در کشور داریم.

زاهدیان افزود: چنانچه کشفیات سایر دستگاه ها اضافه شود تاکنون بالغ بر 550 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده و دستگاه هایی مثل وزارت اطلاعات، گمرک و سازمان زندان ها نیز در این زمینه همکاری دارند.
وی افزود: بیش از یک هزار و 825 باند فعال در 9 ماه اول امسال متلاشی و به مراجع قضائی معرفی شدند و بالغ بر 1088 هزار معتاد متجاهر و پر خطر جمع آوری و به مراکز درمان و بازپروری و مراجع قضائی معرفی شدند که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.باید ظرفیت متناسب با حجم تهدید ایجاد شود در این صورت آمادگی پاکسازی معابر را داریم که امیدواریم منابع لازم در این زمینه به موقع تامین شود.
وی با اشاره به افزایش دو درصدی دستگیری در این مدت گفت: این افزایش با تمرکز اقدامات اطلاعاتی پلیس و کیفی سازی حاصل شده به عنوان مثال سرشبکه نصیر عامری که 11 شبکه را هدایت می کرده و در خردادماه گذشته در سیستان و بلوچستان دستگیر شد، برخی از قاچاقچیان کشور با وی در ارتباط بودند در پولشویی و قاچاق نقش داشته اند. در این رابطه بیش از 250 میلیارد تومان اموال وی توقیف شد و بیش 315 نفر از مرتبطین وی دستگیر شد.
به گفته وی، این فرد 50 ساله بیش از 15 سال سابقه کار داشته و محل استقرار وی سیستان و بلوچستان بوده و در برخی کشورهای افریقایی و حوزه خلیج فارس فعال بوده است.
رئیس پلیس مواد مخدر گفت: باند تمساح خلیج از اعضایی بود که با این فرد کار می کرد.
زاهدیان افزود: در 9 ماه گذشته 678 قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شد.
وی با اشاره به حجم 510 تن انواع مخدر و سختی کار پلیس مواد مخدر در کشف و شناسایی آن گفت: تاکنون سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز در این راه تقدیم کرده ایم.
زاهدایان افزود: از نظر تجهیزات و امکانات برای شناسایی، جاسازی ها و کشف مواد با محدودیت روبرو هستیم و به اعتبارات کلانی نیاز است که امیدواریم در این زمینه توجه شود و بعد از برداشته شدن تحریم ها این تجهیزات در اختیار ما قرار گیرد. 
زاهدیان افزود: به عنوان مثال در تار و پود فرش مواد هروئین را بافته و آن را به صورت نخ در آوده و یا مجسمه ای از جنس تریاک ساخته و به عنوان صادرات عرضه کرده اند و هیچ فردی مطلع نمی شود.
وی افزود: مواد مخدر سنتی همچنان طرفدار دارد و اخیرا استفاده گل و ماری جوانا افزایش یافته است. 
زاهدیان ادامه داد: مواد مخدر امروز به عنوان یکی از پنج تهدید اصلی جامعه بشری تلقی می شود و امروز در مجاورت همسایگانی هستیم که تولید کننده اصلی مواد مخدر هستند.
زاهدیان افزود: در سنوات گذشته تولید مواد در افغانستان تصاعدی افزایش یافته و پیس بینی می شود و بیش از هفت هزار تن را شاهد باشیم که سونامی مواد مخدر است
هدیان با بیان اینکه پلیس اقدامات سلبی خود را انجام می دهد: افزود: باید در بحث پیشگیری اقدامات خوبی انجام دهیم.
وی در مورد کاشت ماری جوانا و برخورد قانونی با این موارد ، گفت: اگر کسی به صورت گلخانه ای یا فردی این اقدام را انجام دهد براساس قانون تولید کننده مواد مخدر تحت پیگرد قرار گرفته و شناسایی و تحویل مراجع قضائی می شود.
زاهدیان با اشاره به اینکه بالغ بر 200 نفر خرده فروش در روز دستگیر و تحویل مراجع قضائی می شوند گفت: اشکالاتی در قانون در برخورد با قاچاقچیان وجود دارد که باید برطرف شود.
وی در مورد درگیری مسلحانه قاچاقچیان گفت: در 9 ماه امسال یک هزار و 279 مورد عملیات داشته و 24 درصد تلفات قاچاقچیان افزایش داشته است و شش نفر از نیروهای ناجا در این زمینه شهید شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: درخواست ایجاد اردوگاه به مراجع ذی ربط درخواست داده ایم اما باید زیرساخت ها ایجاد شود و با توجه به محدودیت هایی در کشور یک نوع عقب ماندگی در کشور وجود دارد که باید منابع بیشتری تامین شود تا این مراکز را ایجاد و توسعه دهند.
زاهدیان اضافه کرد: 40 تا 50 درصد محمولاتی که به کشور وارد می شود را کشف می کنیم. 
وی با اشاره به اعتیاد در مدارس گفت: آموزش به دانش آموزان و اولیا و مربیان باید افزایش یابد و در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی افزود: جمع آوری معتادان متجاهر با پلیس است اما در مورد معتادان منزل باید با حکم قضایی ورود کرده و خانواده ها با مراجعه به مراجع قضائی خواسته خود را مطرح کنند که به مرکز درمانی مجاز بروند و این مساله ارتباطی با پلیس ندارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کشف-روزانه-دو-تن-انواع-مواد-مخدر.bos